• Anonym (Dafcuk)

Gyn såg ingen hjärtaktivitet men fostret har växt!?

Började blöda måndagen förra veckan och åkte in till kk. Då hittade de ett foster på ca 4mm som levde (hjärtaktivitet).

Sedan avancerade blödningen och jag åkte igen in till kk på torsdagen.

Där kollade läkaren snabbt och sa att jag hade fått missfall...

Sen la blödningen av.

Hade en tid till min gyn idag.

Så ser han hinnsäck med foster men utan hjärtaktivitet.

Men det jäkligt lustiga om det nu är dött är att det hade växt och nu var mellan 10-12cm 8 dagar efter den första mätningen på 4mm.

Kan gyn ha missat hjärtat? För det känns väldigt märkligt att fostret skulle ha dött igår eller idag då ju.

Han skickade mig till kk för att bli skrapad eller få piller... Känns nästan som mord nu för fostret måste ju leva när det mäter där det ska vara och hade växt!

• Svar på tråden Gyn såg ingen hjärtaktivitet men fostret har växt!?
  • Anna Hbg

Jag råkade ut för samma sak. Såg ett pickande hjärta men en vecka efter fick jag en ny blödning så åkte in igen. Fostret hade växt men ingen hjärtaktivitet, hade dött samma dag, men för säkerhets skull fick jag en ny tid en vecka senare för att bekräfta att fostret inte levde längre.

Bokade även in behandling direkt efter besöket så jag fick hjälp att avsluta det kroppen inte skötte själv.

• Anonym (Dafcuk)

Men ditt hade alltså dött? Jag undrar fortfarande om de inte kan missa hjärtat?

För fostret måste ha dött igår eller idag isåfall :/ känns skumt allting

• Anna Hbg

Ja, mitt foster hade dött typ samma dag som jag fick den andra blödningen.

Kändes skönt att de bokade upp mig för ännu en koll en vecka efter så det verkligen blev bekräftat att den inte levde längre.

Kan inte du be om det också?

• Anonym (Dafcuk)

Ska försöka men inte säker på om de gör det.

Gyn verkade väldigt säker på det där med hjärtat men jag vet inte jag..

• Jag är bara jag

Man ska alltid göra ett VUL till en vecka senare även om det är solklart MA så gå inte med på behandling innan du vet! Mitt foster var helt dött-hade dött 2 veckor innan,men de kallade på en läkare till och gjorde ett VUL till ändå.

• Anonym (Dafcuk)

Ska dit imorgon på ett till vul men kommer inte ta några tabletter om de inte kan garantera mig att fostret ej lever

• Anonym (B)

Fostret kan svälla när de dött precis som en människa som dött i vatten och beroende på varför den dött så kan "tillväxten" vara anledningen till att det dött

De kan också bete sig som en cancertumör, dvs celler växer med det är inget liv i sig

Dom kan också ha mätt fel på första/andra

Men finns ingen hjärtaktivitet längre så är de dött

• Anonym (Dafcuk)

Men jag läser på nätet att de kan missa hjärtaktivitet, stämmer det alltså inte?

• Anonym (jo det går)

Hej! 
    Jo de kan missa hjärtat. För några år sedan så tog de upp detta på radionytheterna att det var allt för många fall där de hade missat hjärtat och gjort abort trots att fostret levde. Så jo det kan hända. 

• Anna Hbg

När ska du vara där imorgon?

Håller tummarna för att de sett fel och att du får se ett pickande hjärta!

• Anonym (Dafcuk)

Ska aka in akut imorgon sa vet inte nar det blir.

Var 7+2 nsr han inte sag hjartat och de sag hjartat runt 6+2. Men det var olika ultraljudsmaskiner.

Tycker sjalv den maskin lakaren anvande senast sag modern ut men tankte kanske hjartst missades om fostret var i en marklig position?

• Anonym (Dafcuk)

Och mitt illamaende har verkligen blivit varre de senaste dagarna.

• Cowgirl

De KAN ha sett fel, men mest sannolikt är fostret dött Jag fick MA diagnosticerat i v 11 och hade tilltagande symtom hela tiden men fostret hade varit dött i 3-4 veckor. Jag fick dock höra (liksom vid nästa MA) att de alltid gör ett nytt UL eftersom de kan ta fel. Hoppas att det är så det är!

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Anonym (Dafcuk)

Man kan ju hoppas, blir bara forvanad att det hade ett hjartslag vid 6+ ultraljudet aen sa hade det vuxit till nasta ultraljud sa var dar inga hjartzlag, kanns markligt.

Svar på tråden Gyn såg ingen hjärtaktivitet men fostret har växt!?