Förstår mig inte på ultraljudet
Hej. Jag var nyss på ett ultraljud och enligt en app som jag har, räknade från mensens sista dag så skulle jag vara i vecka 9+2 men på ultraljudet så sa hon att den var bara 3 millimeter lång, så är runt vecka 6 antar jag. Men hur går det ihop? Jag testade att räkna från ägglossningens dag istället vilket var 4 augusti och då får jag det också till vecka 6, 5+0 exakt. Kan det vara så att jag blev gravid runt den tiden och inte tidigare än så som jag trodde? Jag förstår mig inte riktigt på hur de räknar. Hade en liten blödning för några veckor sedan, som gick över och tänkte inte mer på det efter den gick bort. Har haft 2 missfall förut, med ganska täta mellanrum så kan det vara att allting blivit lite ur balans efter det? Och därför så stämmer det inte med vecka 9?
Jag blev lite besviken att den bara var 3 millimeter men är glad att de åtminstone var något där. Man såg ju det i alla fall. När jag tog test första gången sa den, "gravid, 1-2" och sen tog jag ett till 1-2 veckor senare, då stod det "gravid 2-3" och sista gången var 15 augusti och då stod det, "3+" så jag förstår inte alls nu..