• Mirabell79

Gravidarum hyperemesis-tacksam för all stöd

Gravid för tredje gången. Har en dotter. Gjorde abort andra gången för jag kände att jag inte orkade. Just nu är det värsta att jag inte kan ta hand om dottern som förut. I vecka 7 och börjar åter igen tänka på abort. Men jag längtar ju efter en bebis egentligen. Känner mig maktlös. Min man är mycket stöttande men trots det börjar jag tvivla. Hur klarar man detta är det finns ett barn att ta hand om?

• Svar på tråden Gravidarum hyperemesis-tacksam för all stöd
  • Lisen84

Jag kan inte svara på hur man klarar en sån graviditet med ett litet barn hemma men jag har HG sedan v 7 o är i v 31 nu. För mig har det funkat att ha delmål. första UL, RUL, och nu är det nedräkningen av dagar på min gravid app :)

Jag har några missfall bakom mig så längtar verkligen efter denna lilla tjej så abort har inte varit ett alternativ för mig men förstår hur du känner!

Kram!

• Mijjan

Du är ju just nu i några av dom värsta veckorna både vad gäller trötthet och illamående!! Kanske också humörsvängningar? Det brukar lägga sig efter vecka tolv. Jag hade jättemycket energi i andra trimestern, en dip i början av tredje och nu med tre veckor kvar MASSA energi igen. Tänk att det ändå är korta perioder som går över... Syskon är ju i längden något av det finaste man kan ge sitt barn <3 och är hon liten kommer hon säkert inte ens minnas sin tröttare version av mamma är hon större kanske hon kan förstå om hon vet varför. Håll ut det kommer förhoppningsvis inte alltid kännas lika jobbigt som det gör där du är nu

• Mirabell79

Mijan och Lisen84 tack för stödet. Har ringt MVC och de hade förståelse. Ska från och med nu kombinera Lergigan Comp med Primperan. Se om effekten blir bättre.

Har provanställning, så det gäller att kunna prestera. Grät ut för maken som var uppmuntrande.

????

Svar på tråden Gravidarum hyperemesis-tacksam för all stöd