• Zoey83

Vi som förlorat barn EFTER vecka 12.

För ca 4 månader sedan förlorade vi vårt barn.
    Mentalt var vi i v.18 och var på väg till RUL när jag började störtblöda.
    Hade haft väldiga magsmärtor kvällen före, som kom och gick liksom sammandragningar.

Det var så jobbigt, hemskt och sorgligt. Att behöva föda ut fostret och förlora det som vi väntat och längtat efter.
    Det hade dessutom tagit tid för mig att övertala min man att vi skulle skaffa ett till barn, då han egentligen inte ville ha fler.
    Nu vill han ha fler...

Fostret hade dött i ca. v.13-14 så det var ett MA som jag hade.

Vi var på ultraljud i v.12+5, allt såg bra ut.

Vi har nu haft 4 st MA och missfall (2 av varje), i v.8, v.11, v.7 och ca v.13.

I denna tråd hoppas jag att vi kan stötta varandra, tala om svåra känslor, peppa varandra inför framtiden.

Kram! till er alla där ute som varit med om denna sorgliga upplevelse.

• Svar på tråden Vi som förlorat barn EFTER vecka 12.
  • minnaaa

Beklagar :( Hade ni berättat för familj och gjort det officiellt då? Min värsta mardröm :(

• Zoey83

Tack.
    Ja, hade berättat för barnen och flera andra.
    Nu vet ju hela samhället där vi bor om detta då barnen berättat (på skola och förskola).
    Det var en mardröm, helt fruktansvärt!

• Sommarmalva

Ligger här i sängen och försöker komma över mitt missfall. Började blöda massor i torsdags, den 24, och fick missfall konstaterat. Var i vecka 13. Samma som ni så bor vi på liten ort så många visste om graviditeten, jobbet, dagis osv. Har än så länge inte visat mig ute och verkligen inte handlat på Ica! Känns så jobbigt att berätta för andra. Är sjukskriven till 5 okt, känns bra. Måste varit hemskt för er som var ännu längre gångna. Min man säger dessutom att han inte vill försöka igen vilket gör detta sååå mycket värre! Vart tog min dröm vägen!? Visst jag har tre barn innan, men detta var såå efterlängtat och jag får ångest av att bara tänka tanken att det inte blir någon bebis! Någonsin! Vill bara gråta hela tiden!

• Zoey83
    Sommarmalva skrev 2015-09-27 00:23:08 följande:

Ligger här i sängen och försöker komma över mitt missfall. Började blöda massor i torsdags, den 24, och fick missfall konstaterat. Var i vecka 13. Samma som ni så bor vi på liten ort så många visste om graviditeten, jobbet, dagis osv. Har än så länge inte visat mig ute och verkligen inte handlat på Ica! Känns så jobbigt att berätta för andra. Är sjukskriven till 5 okt, känns bra. Måste varit hemskt för er som var ännu längre gångna. Min man säger dessutom att han inte vill försöka igen vilket gör detta sååå mycket värre! Vart tog min dröm vägen!? Visst jag har tre barn innan, men detta var såå efterlängtat och jag får ångest av att bara tänka tanken att det inte blir någon bebis! Någonsin! Vill bara gråta hela tiden!

Jag beklagar din förlust, det är verkligen så sorgligt.

Jag skickar ett privat meddelande till dig.

Många styrkekramar.
Svar på tråden Vi som förlorat barn EFTER vecka 12.