Anonym (godmorgon) skrev 2015-09-14 19:56:33 följande:
Med tanke på hur mycket skit sd för med sig så kommer jag nog inte att njuta när dom har majoritet, däremot så kommer landet Sverige få ett nytt hopp med dom vid makten.
Däremot tycker jag att man bör stå upp mot Tysklands utpressningsfasoner, vad heter det nu igen, vi ger inte efter för terrorister?
Jag har en känsla av att SD:s framgångar kommit för tidigt för deras eget bästa, då det alltid efter en högervåg kommer en vänstervåg å tvärtom.
Nu har det ett tag pratas om tecken på en ny vänstervåg, som är under uppseglande i Europa å tydligen hela världen, detta enligt de int nyhetskanalerna, å det går knappast att längre bara prata om tecken.
Labor i England går kraftigt vänster, med sin nya ledare, Australien gör det samma, å igår röstade Norge å där blev det en tydlig vridning till vänster.
Följer Sverige trenden, å det brukar vi, så lär vi se samma utveckling även här, vilket kan betyda att SD får svårt att få nån makt att tala om, även om dom fortsätter att göra bra ifrån sig.
Det troliga är att vid nästa riksdagsval så bangar SD:s anhängare ur, å röstar på något av allianspartierna de just nu inte lägger sin röst på.