• Anonym (TS)

Någon som lyckats omvända en rasist?

Yes?

• Svar på tråden Någon som lyckats omvända en rasist?
  • Anonym (Japp)

Japp, exet är nu mer ihop med en invandrare. :)

• Anonym (Undrande)

Hur definierar du en rasist?

• Anonym (TS)

Det är inte relevant. Det avgör du.

• Anonym (Undrande)
    Anonym (TS) skrev 2015-09-10 14:49:09 följande:

Det är inte relevant. Det avgör du.

Då kan jag inte ge ett objektivt svar på din fråga.
  • Aniiee

Nja, att "omvända" någon betyder ju att de måste ta till sig olika resonemang och kunna se sina egna resonemang ur andra synvinklar än sitt grundläggande, för att slutligen ändra sitt grundläggande synsätt och resonemang. Det klarar en tillfälles-, vane- och (ibland) uppväxt-rasist med normalbegåvning oftast av, helt enkelt för att de får (dessa har oftast inte ens stött på andra synvinklar eller folk annat än "sina egna"), men fullblodsrasister brukar inte ha hjärnkapacitet för det.....

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Anonym (nopps)

Faktiskt inte, jag har aldrig lyckats fördumma nån.,

Däremot har jag sett många "antirasister" komma till sans och inse att tid för ädla ideal är över när Sverige spolas ner i toan med allt vad vi står för.

• driver28
    Anonym (nopps) skrev 2015-09-10 16:26:30 följande:

Faktiskt inte, jag har aldrig lyckats fördumma nån.,

Däremot har jag sett många "antirasister" komma till sans och inse att tid för ädla ideal är över när Sverige spolas ner i toan med allt vad vi står för.

Det var ett konstigt svar. Att sätta antirasist inom citattecken gör ju att du inte menar en antirasist på riktigt utan en typ antirasist vilket gör att din insats med att omvända en sådan blir mindre värd. Sedan omvände du antirasisten till rasist, vilket då säger att det är vad du själv är... Och att du definierar dig som rasist för att du tycker att invandring och invandringspolitik inte fungerar.

Men att kritisera regeringen för att bedriva dålig politik gör en ju knappast till rasist? Eller tror du det?

Som sagt. Jättekonstigt inlägg.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Undrande) skrev 2015-09-10 15:14:54 följande:

Då kan jag inte ge ett objektivt svar på din fråga.

Du behöver inte ge ett objektivt svar.

Du avgör vad som är rasist och du bestämmer huruvida personen blev omvänd. Varför krånglar du.
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (TS) skrev 2015-09-16 01:44:32 följande:
    Du behöver inte ge ett objektivt svar.

Du avgör vad som är rasist och du bestämmer huruvida personen blev omvänd. Varför krånglar du.
    Krånglar inte, vill bara att en klar fråga om jag ska kunna svara.
  • Anonym (TS)
    driver28 skrev 2015-09-11 09:01:31 följande:

Det var ett konstigt svar. Att sätta antirasist inom citattecken gör ju att du inte menar en antirasist på riktigt utan en typ antirasist vilket gör att din insats med att omvända en sådan blir mindre värd. Sedan omvände du antirasisten till rasist, vilket då säger att det är vad du själv är... Och att du definierar dig som rasist för att du tycker att invandring och invandringspolitik inte fungerar.

Men att kritisera regeringen för att bedriva dålig politik gör en ju knappast till rasist? Eller tror du det?

Som sagt. Jättekonstigt inlägg.

Haha är du förvånad ;) bra inlägg detta!! Tumme upp.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Undrande) skrev 2015-09-16 08:47:05 följande:

Krånglar inte, vill bara att en klar fråga om jag ska kunna svara.

Anar att du med detta svar sållar dig till skaran "vill ändra flyktingpolitiken men är inte rasist", trots att det är det du är. Lätt att läsa dig.
Svar på tråden Någon som lyckats omvända en rasist?