• Rom?a

omskärelse

Jag är emot omskärelse av båda könen.

Men nu diskuteras det stenhårt i mitt forum på hemma plan. Vad är er synpunkt.

Vad är konsekvensen tror du om politiken inte subventionerar priset vid omskärelse av pojkar.

Det är en lätt fråga svara på tänkte jag först. Nej vi ska inte. Men sen så började jag att fundera på konsekvenserna om vi slutar. Vi kan skattemässigt få betala mycket dyrare ingrepp för att barnen kan bli mer skadade med felaktiga ingrepp om föräldrar väljer göra det hemma.

Jag vill höra åsikter...

• Svar på tråden omskärelse
  • Anonym (Nja)

I min mans kultur så omskär dom pojkar. Jag är osäker på vad jag känner för det, tycker väl att man kan vänta tills pojken förstår och själv kan ha en åsikt. Min är för det, och han gjorde det själv när han va 7-8 år, så han minns det och vet hur det känns.

Dock så gjorde hans kusin det på sin son här i Sverige, men det blev inte bra. Har flera i vår närhet där det inte blivit bra, och dom har åkte till hemlandet och gjort om det. Många har vart att göra det i hemlandet direkt då så många är missnöjda här.

• firebird

Könsstympning bör vara förbjudet för ALLA barn!!! Sjukt att man får göra detta mot barn i dagens Svergie

Svar på tråden omskärelse