lesbisk och delar mitt liv med en annan kvinna, har ni frågor?
Som en kul grej. Lever med min flickvän och får ofta frågor om hur lesbiska lever, sex etc. Så fråga på!
Som en kul grej. Lever med min flickvän och får ofta frågor om hur lesbiska lever, sex etc. Så fråga på!
Tack för svar! Fast nu uppfattade jag att du svarade mest på vad andra tycker. Vad tycker du? Hur ser du på bifobi? Hur ser du på att man inte ser det som en självklarhet att deklarera vilken läggning man har? Jag har tex inget förhållande alls, och har inget som helst behov av att berätta för någon att jag kan fastna både för män och kvinnor. Jag svarar dock sanningsenligt om någon frågar (men det gör folk mycket sällan). Tycker du, som många HBTQ-personer jag kommunicerat med, att jag har en illojal inställning som jag borde ändra på?
När det gäller kvinnor har jag ofta fallit för såna som är som jag, dvs som inte har något önskemål om att vara öppen. Finns det möjlighet att vi kan få känna oss accepterade av HBTQ-personer, eller tycker du att det endast är en tidsfråga och att alla bör sikta på att leva öppet?
De här frågorna är för mig ytterst viktiga principiellt och jag upplever ofta en dubbelmoral från HBTQ-personer; å ena sidan ska man få leva som man vill, å andra sidan bör man alltid egentligen prioritera solidaritet med andra. Om de två krockar, ska man bortse från egna önskemål och istället följa kollektivet. Denna inställning rimmar inte med min personliga, generellt.
Klär du dig i rutig flanellskjorta och för stora jeans?
Är du kortklippt?
Hatar du män och röstar på Fi?
Hur kan du bekänna dig som lesbisk/ickebi och samtidigt ha haft sex med män?
Var det inte hemskt äckligt att tvingas ha kroppskontakt med dessa män? Kysstes ni också och isåfall hur uppfattade du kyssarna? Mådde du dåligt efteråt och hur hanterade du det?
Vad tycker du om hela den subkulturella grejen som har kommit de senaste åren som t ex rollerderby? Tycker du att många förväntar sig att du måste vara en del av den gaykulturen?
Ser du (kanske i hemlighet) ner på kvinnor som lever i heterosexuella relationer?
Vad tycker du om hela den subkulturella grejen som har kommit de senaste åren som t ex rollerderby? Tycker du att många förväntar sig att du måste vara en del av den gaykulturen?
Ser du (kanske i hemlighet) ner på kvinnor som lever i heterosexuella relationer?
Hos homosexuella par har jag förstått, så är det ofta så att den ena har en mera aktiv roll och är den som penetrerar, medan den andra har en "mottagande" roll och är den som blir penetrerad. Finns någon liknande rollfördelning hos lesbiska, att den ena har en mera "manlig" roll och den andra en mera "kvinnlig"?
Bland heterosexuella män är det vanligt med fotfetisch, alltså att män gillar söta sexiga kvinnofötter (och ev. skor), att spana in dem och att massera, pussa, slicka, suga och sniffa på dem. Mig veterligen förekommer denna fetisch inte bland heterosexuella kvinnor eller homosexuella män (rätta mig om jag har fel).
Min fråga är följande: Förekommer fotfetisch bland lesbiska kvinnor? Om så är fallet, hur utbrett är det? Hur upplever ni lesbiska kvinnor den saken?
Tycker du också att det är vanligt att lesbiska är så stela och aggressiva av sig? Menar inget illa det är min uppfattning bara. Jag är själv bi (kille) och umgås en del i geykretsar och tycker att gaytjejer ofta är så speciella. De har så, ofta taggarna utåt och hårda åsikter om allting. Allt känns politiskt. Detta har jag aldrig sett bland gaykillar.
Jag har problem med fotsvamp, hur jag än försöker blir jag inte kvitt den. Hoppas du har ngt bra tips !
Hos homosexuella par har jag förstått, så är det ofta så att den ena har en mera aktiv roll och är den som penetrerar, medan den andra har en "mottagande" roll och är den som blir penetrerad. Finns någon liknande rollfördelning hos lesbiska, att den ena har en mera "manlig" roll och den andra en mera "kvinnlig"?
Känns inte som något konstigt.
Men, vad tänder du på hos din partner?
Ber om ursäkt om frågan kommit tidigare.
Bland heterosexuella män är det vanligt med fotfetisch, alltså att män gillar söta sexiga kvinnofötter (och ev. skor), att spana in dem och att massera, pussa, slicka, suga och sniffa på dem. Mig veterligen förekommer denna fetisch inte bland heterosexuella kvinnor eller homosexuella män (rätta mig om jag har fel).
Min fråga är följande: Förekommer fotfetisch bland lesbiska kvinnor? Om så är fallet, hur utbrett är det? Hur upplever ni lesbiska kvinnor den saken?
Tycker du också att det är vanligt att lesbiska är så stela och aggressiva av sig? Menar inget illa det är min uppfattning bara. Jag är själv bi (kille) och umgås en del i geykretsar och tycker att gaytjejer ofta är så speciella. De har så, ofta taggarna utåt och hårda åsikter om allting. Allt känns politiskt. Detta har jag aldrig sett bland gaykillar.