Thailand
Vi är en 3 barnfamilj med barn i åldrarna 5 till 10år. Vi kommer att utgå från Bangkok och undrar nu utifrån restid, familjärt, barnvänligt etc etc. Vilken ö skulle ni rekommendera oss att vi åker till?
Tacksam för svar!
Vi är en 3 barnfamilj med barn i åldrarna 5 till 10år. Vi kommer att utgå från Bangkok och undrar nu utifrån restid, familjärt, barnvänligt etc etc. Vilken ö skulle ni rekommendera oss att vi åker till?
Tacksam för svar!
Vi har rest runt mycket i Thailand, både med och utan småbarn. Skulle säga att det i princip inte spelar någon roll då det är väldigt enkelt att ha med barn i Thailand. Vi exempelvis seglade i två veckor och då var bår dotter bara fyra månader gammal och sonen tre år. Besökte många öar och det var inga problem. Bara välja och vraka
för det första måste jag säga, förbered er på en magisk upplevelse... det är något man MÅSTE göra innan man dör..besöka thailand..
jag och min ex make har varit där ensamma dock, i patong, så det rekomenderar jag INTE som barn-ställe faktiskt...har hört att khao lak är mycket fint och barnvänligt, kata beach också ;)
phuket för all del, det med :)
1. Beror på när ni ska åka
2. Beror på hur länge
3. Beror på hur bekväma ni är
Åker med våra barn till Kata beach nu till höstlovet. Är bra och lungt. Även Patong fungerar. Lite livligare på natten men fin strand. Sen har du Phi Phi, kho samui, kho phangang, Krabi och alla örar på längs ner från pattaya ner mot Trat.
När åker ni?
Har du Facebook så välkommen in för mängder av råd vad det gäller att resa till Thailand med barn :)