• tinakk

Vad köpa för skor till min 1,5-åring nu?

Min son är 1,5 år och har växt ur sina sandaler, sneakers och gummistövlar. Han behöver alltså nya skor men vad ska man köpa nu i höst? Snart är det ju vinter och då behövs vinterskor. Ska man köpa fodrade gummistövlar och varmare sneakers? Kanske han kan ha dom fodrade gummistövlarna på vintern dagar då det inte är så kalt utan slaskigt? Vi bor i Sthlm.

• Svar på tråden Vad köpa för skor till min 1,5-åring nu?
  • Milleman

Jag personligen tycker inte att barn ska gå runt i stövlar dagligen. De är inte fotriktiga och stödjer inte ett barns fot. Gör ditt barn en tjänst genom att köpa bra skor, speciellt nu när det nästan nyss börjat gå.
    Vi har alltid kört på Viking då vår son har breda och höga fötter.

• Milleman

Läste frågan som om du valde mellan fodrade stövlar och skor. Läste annorlunda nu.
    Fodrade stövlar är ju jättebra vattniga och slaskiga dagar.
    De vikingskor vi köper är goretex så de står emot viss väta. Då slipper man stövlar :)

• tinakk

Nej jag tänkte inte bara ha gummistövlar, utan som kompliment. Men viking gortex ska han då ha dom som höstskor? Och sedan köpa andra vinterskor? Är helt förvirrad här...

• Grön elefant

Jag har tidigare köpt höstskor från vincent och sedan varmfodrade vinterskor, också vincent. De har även slagig ifrån sig väta. Sedan har vi kört med vanliga stövlar vid regnväder. Vi bor i Sthlm.

• mammalovis

Då det är svårt att veta när vintern kommer så hade jag nog köpt ett par gympaskor med lite växmån och hoppats att han kunde ha dem även en bit in på våren. Sedan ett par vattentäta fodrade kängor till vintern. Om du vill ha fodrade gummistövlar eller ofodrade med en raggsocka i är ju en smaksak. Våra barn har gått på förskolan vid 1,5 år, så då har fodrade stövlar varit självklart för det är enklare för personalen och barnet att ta på sig själv.

• isolande

Vi har kört kavat blixten och gummistövlar beroende på vädret den här årstiden på båda barnen. Ett par fodrade gummistövlar och rejäla vinterkängor väntar i garderoben när det blir kallare och blötare.

Gymnastikskor i tyg har vi aldrig haft till någon av dem. Minsta lilla gräsdagg så är de blöta sedan...

• Milleman
    tinakk skrev 2015-09-11 20:53:29 följande:

Nej jag tänkte inte bara ha gummistövlar, utan som kompliment. Men viking gortex ska han då ha dom som höstskor? Och sedan köpa andra vinterskor? Är helt förvirrad här...

Ja. De vikingskor vi har på höst och vår heter Hobbit. Tror de bytt namn nu men googlar du på hobbit så ser du vilka jag menar.
    Vinterkängor köper vi hög variant, men goretex där med. Ytterkläder på vintern (och i övrigt också) tycker vinbär viktigt för att det ska vara roligt att vara ute :)
Svar på tråden Vad köpa för skor till min 1,5-åring nu?