Är jag talang eller inte?
HEJSAN!!
Jag är en kille på 18 år som tränar truppgymnastik. Jag började i gymnastik för ca 3 år sedan (2012) men har dock haft lite uppehåll emellanåt pga av skada. Jag fick benhinneinflammation nästan direkt när jag började med gymnastik. Därav haft lite problem att alltid kunna ge 100% på mina träningar.
Jag är lite fundersam över mig själv! Jag undrar om jag är en "hard Worker" eller talang. För det är nämligen så att när jag började i gymnastik vilket var väldigt sent pga min ålder (15år) så hade jag knappt några grunder och hade ingen koll på mina volter så att säga. Mina uppehåll varierade från 1-4 veckor. Och några gånger blev det 3 månader osv. Men grejen är det att när jag inte trånade på flera veckor och sedan kom tillbaka så var det nästan alltid något konstigt som hände.
Efter varje uppehåll så klarade jag helt plötligt en ny volt eller så gjorde jag en volt ganska lätt med kontroll fastän jag innan mitt uppehåll krånglade jättemycket med den. Nu snackar jag något år efter det att jag hade börjat så nu var det ändå lite svårare volter (dubbel volter) så jag utvecklades ganska mycket på ett år då det vanligtvis tar minst 5 år att komma upp i den nivån. Sen nu det 3:e året så har hag lärt mig fruktansvärt mycket. Nu kör jag volter som ligger på SM-nivå och nästan tom EM-nivå. Jag har fortfarande benhinneinflammation och trånar inte lika ofta. Men genom de tre året jag tränat så kan jag inte säga att jag har "kämpat som ett as". Jag har kämpat och vissa perioder har det varit jobbigt och vissa mindre jobbigt. Jag har gått om i princip alla killa och tjejer i mitt lag så jag är en utav de som är på topp. Men jag vet fortfarande inte om jag är talang, är en hardworker eller kanske både och? Detta var GANSKA kortfattat men jag fick med hela bilden tycke jag!
Utifrån det jag har sagt vad skulle ni säga?? För jag är verkligen fundersam!!
Tack på förhand kära familjelivare.