• Jagoda

Gravid? Utslag på ägglossningstest.

Hej.

Jag lovade mig själv att inte analysera och tänka så mycket denna gång. Men nu sitter jag här och skriver ändå.

Jag och min man är nu inne på att försöka "baka nummer 3". Våra två andra barn tog 12 respektive 11 månader att "göra". Så vi är givetvis inställda på att det kan ta tid.

Vi är nu inne på försök 2 och vill höra vad ni tror.

Jag fick utslag på ägglossning 3/9, alltså 9 dagar sedan. (Tål att nämnas att jag har lite oregelbunden mens, ca 30-34 dagar emellan). I förrgår 10/9 och igår 11/9 så kändes en konstig känsla i livmodern/långt ner i magen. Som om något "drog" i livmodern. Kanske kan beskriva det som molande värk. Mina flytningar är ganska så rikliga och vattniga. Men jag har ofta mycket flytningar, så kanske inte så mycket att gå på.

Imorse fick jag plötsligt en stark känsla att testa med ägglossningstest, dumt, jag vet, men tänkte att det egentligen är för tidigt att ens kunna testa och hade inget gravtest hemma. I vilket fall, ägglossningstestet gav fullt utslag.

Vad innebär detta?? Har jag ägglossning igen?? Eller vad händer??

Tack på förhand för svar!

• Svar på tråden Gravid? Utslag på ägglossningstest.
  • Jagoda
    Sundaymorning skrev 2015-09-15 18:40:55 följande:
    Äh köp idag och prova imorgon smile1.gif Var blankt på RFSUtesten för mig på morgonen men positivt på ägglossningstestet. Då testade jag på eftermiddagen samma dag med cb veckoindijator och fick plus smile2.gif
    Vilket CB test var det?
  • Moneal
    Jagoda skrev 2015-09-15 19:00:27 följande:

Vilket CB test var det?

samma ska med vanliga rfsu, de är super sega på att ge utslag,

Testa cb pluss :)
  • Jagoda

Hade igår och har idag en del "gulvita", kanske lite mer åt det vita hållet, trådiga flytningar.

Mens på gång?

• Jagoda
    Moneal skrev 2015-09-15 19:08:30 följande:
    samma ska med vanliga rfsu, de är super sega på att ge utslag,

Testa cb pluss :)
    Är det inte dumt att ta imorgon? Imorgon är det dag 29. Visar det inget då, kommer man bli besviken, men ändå leva på hoppet och vilja ta om ett test om inte mensen kommer.

Men samtidigt är det kanske skönt att få det svart på vitt om det inte är nått.

Man känner sig så jäkla dum. För jag tror verkligen, jag hoppas, o jag inbillar mig att jag känner mig gravid. Och det gör det väl inte direkt lättare för mensen att komma om jag inte är gravid!

Tog ett test i måndags morse, clearblue digital o det var negativt. Så det känns rätt kört; samtidigt som jag "känner mig gravid"..:
  • Moneal
    Jagoda skrev 2015-09-15 19:41:38 följande:

Är det inte dumt att ta imorgon? Imorgon är det dag 29. Visar det inget då, kommer man bli besviken, men ändå leva på hoppet och vilja ta om ett test om inte mensen kommer.

Men samtidigt är det kanske skönt att få det svart på vitt om det inte är nått.

Man känner sig så jäkla dum. För jag tror verkligen, jag hoppas, o jag inbillar mig att jag känner mig gravid. Och det gör det väl inte direkt lättare för mensen att komma om jag inte är gravid!

Tog ett test i måndags morse, clearblue digital o det var negativt. Så det känns rätt kört; samtidigt som jag "känner mig gravid"..:

vänta ut mensen och ta efter ett par dagar om du kan vänta :)

vad gäller flytningar vet jag inte så mycket mer än att jag hört att det brukar vara en torrare period innan mens.
  • Jagoda
    Moneal skrev 2015-09-15 20:50:44 följande:
    vänta ut mensen och ta efter ett par dagar om du kan vänta :)

vad gäller flytningar vet jag inte så mycket mer än att jag hört att det brukar vara en torrare period innan mens.
    Vår se om jag inte kan hålla mig och går in med nattmössan på tidigt imorgon bitti och testar;)

Men ja, klokast är väl att vänta till torsdag/fredag!
  • Moneal
    Jagoda skrev 2015-09-16 08:10:53 följande:

Negativt idag

vad tråkigt! håller tummarna för dig i alla fall! :)
  • Jagoda
    Moneal skrev 2015-09-16 12:46:38 följande:
    vad tråkigt! håller tummarna för dig i alla fall! :)
    Tack! Man kan ju alltid hoppas lite lite iaf.. Även om känslan säger att det är kört!
  • Jagoda
    mariatheresia skrev 2015-09-19 21:08:44 följande:

Hur har det gått för dig?

Är på dag 34. Ingen mens. Tog test i lördags senast som visade negativt. Inte orkat ta mer. Men var hos gyn idag för och prata om min mens som är oregelbunden. Jag sa att mensen ännu inte kommit. Hon gjorde undersökning för att kolla att allt såg bra ut.

Hon kunde se att jag haft ägglossning på högersida, och om inte mensen kommer snart skall jag ta ett test då hon kunde se att slemhinnan var rätt tjock. Men kan inget om det där,???? Kan det vara ett tecken?? Hon sa vänta en vecka och ta test då om inte mensen kommer. 1 vecka känns som en evighet.

dessutom har jag hela helgen varit helt HUNDRA på att mensen skulle komma i helgen då jag haft molande värk. Men det som skiljer sig är att värken sitter långt ner på sidorna.

Vet inte alls längre vad jag skall tro. Tankarna snurrar och man blir förvirrade över ens kropp!!!
  • chokladgroda
    Jagoda skrev 2015-09-21 12:07:24 följande:

Är på dag 34. Ingen mens. Tog test i lördags senast som visade negativt. Inte orkat ta mer. Men var hos gyn idag för och prata om min mens som är oregelbunden. Jag sa att mensen ännu inte kommit. Hon gjorde undersökning för att kolla att allt såg bra ut.

Hon kunde se att jag haft ägglossning på högersida, och om inte mensen kommer snart skall jag ta ett test då hon kunde se att slemhinnan var rätt tjock. Men kan inget om det där,???? Kan det vara ett tecken?? Hon sa vänta en vecka och ta test då om inte mensen kommer. 1 vecka känns som en evighet.

dessutom har jag hela helgen varit helt HUNDRA på att mensen skulle komma i helgen då jag haft molande värk. Men det som skiljer sig är att värken sitter långt ner på sidorna.

Vet inte alls längre vad jag skall tro. Tankarna snurrar och man blir förvirrade över ens kropp!!!

Precis så var det för mig. Jag var på gyn pga utebliven mens, molvärk men negativa test, det var också kring dag 34-35 i cykeln. Dom gjorde VUL och sa att slemhinnan var väldigt tjock, vilket den är innan mens MEN också i tidig graviditet. Hon sa "du får mens inom en vecka". Inte ett ord om eventuell graviditet. Två veckor senare hade mensen fortfarande inte kommit så jag tog ett test som var positivt. Hoppas på samma lycka för dig!
  • Jagoda
    chokladgroda skrev 2015-09-21 20:00:16 följande:
    Precis så var det för mig. Jag var på gyn pga utebliven mens, molvärk men negativa test, det var också kring dag 34-35 i cykeln. Dom gjorde VUL och sa att slemhinnan var väldigt tjock, vilket den är innan mens MEN också i tidig graviditet. Hon sa "du får mens inom en vecka". Inte ett ord om eventuell graviditet. Två veckor senare hade mensen fortfarande inte kommit så jag tog ett test som var positivt. Hoppas på samma lycka för dig!
    Ja och jag kände att hon jag mötte på kvinnokliniken inte alls var bra. Har fått ett väl bemötande där men inte denna gång.

Förklarade knappt nått utan satt knäpptyst när jag sa att det var ömt o kändes när hon gjorde VUL. Tar sedan ut den efter ett tag o säger "att allt ser bra ut o man ser att du haft ägglossning på höger sida och kommer inte mensen inom 1 vecka, ta ett test, för du har rätt tjock slemhinna."

Är slemhinnan ofta så tjock innan mens? Ser man inte alls skillnad.

Ush, tankarna snurrar o jag vet inte alls vad jag ska tro. Ena stunden känner jag mig gravid, andra känner jag mig dum som ens tror det....

...suck!
  • beelo

hej. jag skulle få min mens 19 sep men har inte fått än. jag hade hemma ägglossning test så jag testat mig det har visat sig att jag har ägglossning nu två dagar efter som jag skulle få min mens.. kan det var möjligt?

Svar på tråden Gravid? Utslag på ägglossningstest.