• Kiwi13

Diskbråck/ont i ryggen. Omöjligt att träffa sina barn??

Det här är en fråga enbart till föräldrar som har erfarenhet av diskbråck/ont i ryggen.

Är det verkligen helt omöjligt att träffa sina barn när man har diskbråck? Mitt ex har inte träffat sina döttrar på 5 veckor och meddelar nu att det kan dröja 3-6 månader till pga diskbråck, väntan på röntgen och ev operation. Barnen är snart 5 år och 3 år och relativt självgående. Är ju själv sjuk ibland så jag vet.

Ni som har erfarenhet, hur har ni gjort?

Har ni löst att se barnen ändå eller bara vägrat?

Allt jag läser om diskbråck tyder på att man ska röra sig så gott det går och det borde inte vara omöjligt att träffa sina barn 1.5 dygn 2 ggr i månaden.

Tankar?

• Svar på tråden Diskbråck/ont i ryggen. Omöjligt att träffa sina barn??
  • Bella 89

Nu har aldrig jag haft diskbråck men de jag känner som haft det har verkligen lidit. Så jag förstår att han inte klarar av 2 små barn i 1,5 dygn. Att däremot inte träffa dem alls låter galet, några timmar får man faktiskt klara av, om inget annat för deras skull.

• N3D

Min kille har diskbråck och träffar sitt barn nästan varje dag ett par timmar hos exet, som hjälper honom med lyft m.m. Vissa dagar har han ont och förmår inte att komma och speciellt i början när han fick väldigt starkt morfin så han bara sov och kräktes.

• Drottningen70

Trams. Viss gör det ont som fan. Jag hade två stora och hade det så illa att jag fick operationstid på en månad. Jag jobbade heltid och var ensamstående med en 4 åring ända fram tills operationsdagen. Efter operationen behövde jag dock lämna iväg barnet under ett par dagar då jag inte klarade av det dagliga. Att man inte ens skulle kunna TRÄFFAS är ju skitsnack. Om han är typ sängliggande så kan det nog bli omöjligt med ett dygn och övernattning. Men att de får träffas borde ni ju kunna lösa tillsammans.

• Anna74a

Det beror nog på hur diskbråcket ser ut.
    Själv var jag totalt sängliggande och åt full dos på tre olika värktabletter samtidigt.
    Kunde inte sitta.
    Så att han inte känner att han kan ta hand om småbarn i det tillståndet kan vara befogat.
    Har man så pass ont så har man inget tålamod heller.

Svar på tråden Diskbråck/ont i ryggen. Omöjligt att träffa sina barn??