• Anonym (Boxen)

Dålig självkänsla

Jag har varit tillsammans med min sambo i dryga två år och flyttade ihop för nästan ett år sen.

I samband med att vi flyttade ihop har vårat sexliv blivit allt sämre, hon känner sig mindre sugen. Jag tror jag har testat allt jag kan men inget verkar hjälp. Försöker ge henne komplimanger, massage mm samt att inte vara för på. Detta slutade med att vi inte hade sex på två månader.

Efter jag påpekat detta har vi börjat försöka ha sex en gång i veckan på bestämda dagar. Men det känns som hon inte vill vilket får mig att må väldigt dåligt. Jag har aldrig tidigare haft dålig självkänsla.

Detta kombinerat med att hon har väldigt svårt att uttrycka sina känslor verbalt gör det bara sämre.

Jag älskar henne och tror hon älskar mig också, men vet inte hur länge jag klarar av att må så dåligt med mig själv.

Jag önskar jag inte hade nån sexlust eller behov på bekräftelse och bara fick leva med henne.

Någon som har samma erfarenhet eller några tips på vad jag ska göra?

Med vänlig hälsning, desperat

• Svar på tråden Dålig självkänsla
  • Zodomy

Munkpeppar!

Alternativ två är att försöka finnas där för henne och inte fokusera på sex. Kanske bara mysa och kramas utan att det blir något mer av det. Kvinnor är konstiga killar och det finns inte så mycket man kan göra åt saken :/

• Anonym (Boxen)

Det har jag försökt, vilket bara gjorde att jag mådde ännu sämre då hon inte verkade ge någon form av reaktion

• Anonym (Boxen)

Ja, hon säger att hon inte är sugen bara, har testat mycket men inget verkar hjälpa. Känns som det är mitt fel

• Anonym (pre)

Använder hon ppiller el något hormonellt p medel? Det kan sänka sexlusten. Likaså antidepressiva.

• Zodomy

Alla förhållanden har ju ett par kritiska tider och det är lätt att glida ifrån varandra emellanåt. Det är även lätt att ta på sig skulden när det är problem (jag är likadan och har samma bekymmer i mitt förhållande). Hur öppet har ni kunnat prata om sex med varandra? Hon kanske har fysiska problem som hon inte vågar berätta osv. Min sambo är deprimerad och äter medicin mot det och där sitter även bristen på sexlust. Orsakerna kan ju vara hur många som helst men man tar gärna på sig allt själv för att man vill räcka till.

• Anonym (Boxen)

Hon har använt p-piller men har slutat med det efter att jag påpekade att den kan försämra sexlusten. Ingen skillnad på två måndaer iaf. Vi har pratat ganska mycket om det men kommer inte fram till något nytt längre vilket får det att känns mer som att jag tjatar :/

• Anonym (Alltså)

Jag skrev ett långt inlägg men det försvann!!

Men jag är iaf som din sambo, jag har lägre sexlust än min sambo och det är inget fel med det. Alla människor har olika mycket sexlust precis som människor har olika intressen. Det har inget med dig att göra att hon har lägre sexlust.

Jag tycker däremot synd om min sambo för att jag har lägre sexlust än vad han har så jag har sex med honom 1 gång i veckan oavsett om jag har lust eller inte.

• Anonym (Alltså)

Men det är inte ditt fel att hon inte är sugen! Jag är tokig i min sambo, vill leva med honom resten av livet men det har inget med min sexlust att göra. Förstår du hur jag menar? Jag är säker på att hon älskar dig precis som jag älskar min sambo. Se det som en kärleksförklaring att hon "ställer upp" på sex.

• Anonym (Boxen)

Det känns som du ändå visar din sambo att du älskar honom verbalt eller fysiskt på andra sätt. Min sambo har väldigt svårt att uttrycka sig verbalt och sambandet med det och att bli nekad vid sex gör att man blir osäker. Jag kommer från en familj med mycket familjekänsla och är van att visa känslor vilket hon inte är.

Det känns som jag måste lära mig hantera att inte få "bekräftelse" för att må bra.

Jag försöker intala mig att jag inte villa ha sex och försöker undvika att visa hur jag känner för henne för att jag inte ska vara den enda som visar känslor.

Men det känns inte som en lösning.

• Anonym (Alltså)

Jag har aldrig sagt till honom att jag älskar honom. Jag kommer från en familj där man aldrig visade eller pratade om känslor så jag är inte van vid det. Men jag pussar och kramar honom mycket. Jag tycker du ska sluta fundera på sexet, det har ingenting med dig att göra, vissa har bara lägre sexlust än andra. Och VÄLJER hon att vara tillsammans med dig så tror jag knappast att hon hatar dig direkt.

• Anonym (Boxen)

Jag vill inte tänka på det, men av någon anledning kan jag inte bara släppa det.

Hon är inte den som pussar och kramas om inte jag börjar det.

• Anonym (Alltså)

Det känns inte som om problemet är att hon har lägre sexlust än dig det känns som om problemet är att hon är dålig på att visa att hon tycker om dig. Det kan ju vara så att hon växt upp i en familj där man inte kramades osv. Har hon sagt att hon älskar dig?

• Anonym (Boxen)

Exakt, det är kombinationen av att hon inte kan visa känslor fysiskt eller verbalt. Hon har växt upp i en familj där man är inte så öppen. Hon har sagt att hon älskar mig men det händer mer sällan.

Men av någon anledning har jag fått väldigt dålig självkänsla av detta och övertänker det mesta.

Har ju aldrig haft dålig självkänsla förut. Vet inte hur man ska ta sig tillbaka

• Anonym (Krass)

Eller om hon bara är med dig för att ha nån att bo ihop med? En del är ju sådär. O det låter ju som tyckte hon fått dig i hamn, eftersom det blev så här när ni flyttade ihop - men inte innan. Hon behöver inte anstränga sig längre efter att ha fått dig dit hon ville.

Svar på tråden Dålig självkänsla