• mkch

Yrsel efter slutat med p-piller?

Hej alla,

Jag o min man planerar att skaffa barn, slutade med mina p-piller helt för ca 1,5 vecka sen. Men nu har jag fått sån jäkla huvudvärk och yrsel tre dagar i stäck, samt illamående efter jag ätit nåt. Är det någon som känner igen sig i det? Vet inte om det beror på hormoner eller om jag borde gå till läkaren o kolla om det är nåt annat. Tänkte gå ut på en promenad nyss men var tvungen att avbryta efter några meter bara för att det kändes som mina ben skulle ge vika. Och nu känns kroppen väldigt matt. Har ätit p-piller i flera år så vet inte riktigt hur det känns att sluta med dom..

• Svar på tråden Yrsel efter slutat med p-piller?
  • Yilla

Jag mådde jättedåligt när jag slutade med mina p-piller, som jag ätit i 7-8 år.
    Yrsel och illamående, kräktes t.o.m. på morgnarna, trodde att jag blivit gravid direkt, men så var det inte.
    Det gick över efter ungefär en månad, sen har det bara varit bra.

Jag gissar på att det har med att kroppen måste vänja sig vid att vara hormonfri och hitta sina egna hormoner igen

Lycka till! :)

• mkch

Tack för svaret! Kändes genast bättre att veta att det inte är onormalt:)

• Testartest

Slutade med mina i juli men inte mått dåligt förrän för en vecka sen när jag började må illa och ha huvudvärk.

Svar på tråden Yrsel efter slutat med p-piller?