• 8411143

Skulle du kunna vara tillsammans med en SDare som partner?

Skulle du kunna vara tillsammans med en SDare som partner?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med en SDare som partner?
  • SkåneP
    Gert skrev 2015-10-24 12:07:51 följande:
    Händelser som inte uppsnappas av svenska medier sker inte.

Måste vara skönt.
    Huh? Har jag på något sätt ogiltigförklarat utländska medier?

Du ger stundom ett ganska förvirrat intryck.
  • Anonym (gift)
    Mimnik skrev 2015-10-24 11:58:14 följande:

Aldrig aldrig aldrig!

Har heller aldrig träffat på en SD med skön blick utan det är bara kall tomhet där inne. Såklart kan det inte stämma att det alltid är så, det förstår jag också, men jag har aldrig träffat någon. Har heller aldrig träffat någon med humor, alltså inte skrattat med en (som jag vet är) SD.,Har aldrig hört en vettig åsikt komma ur deras mun, har aldrig varit med om en synlig ödmjukhet från en (som jag vet är)SD.

Och var gång jag har fått veta att den eller den eller den är SD så har jag för mig själv känt att "jo, det kunde jag nog tänka mig". Kalla, stela, utan intresse av andra människor. Egofixerade etc...

Jag är inte fryst i det här. Jag skulle reagera positivt om jag stött på annat, om jag träffade på en sympatisk och glad och ödmjuk och lite spännande och kärleksfull SD, men det har som sagt aldrig kommit i min väg...

Kallar dina ord ren trams, bla om du läser inne här tycker Sd:are har mer glimten i ögat medans, vänstern visar mer missnöje och anklagar hej vilt. Jag känner både den ena och andra både i jobb och privat och kan lova att du har fått det hela om bakfoten. Oavsett parti färg så är det han eller hon som har glimten i ögat. Tycker själv att dina ord känns rätt kalla och långt ifrån skratt. Läs vad du skriver kan vara svårt med tunnelseende. Sedan att ca 20& av Sveriges befolkning skulle vara som du skriver, det hör man ju själv att det är ren trams. Nej ut och skratta i kväll så kanske du ha kul med en som röstar på sd, tror det går
  • Florimell
    Anonym (gift) skrev 2015-10-24 11:13:51 följande:
    Är demokrati i Sverige så du kan välja och vraka. Men jag är övertygad att SD förstår hur Sveriges demokrati är uppbyggt och har en kvinnosyn likt de övriga partierna. Och lika övertygad är jag att allt fler tycker så, SD har växt rätt mycket sedan senaste valet. Men undrar hur många som skulle kunna tänka sig vara tillsammans med en miljöpartist? nej det skulle nog inte jag kunna vara, eller ja kanske? om hon är riktigt vacker,trevlig,rolig,smart,självförsörjande,aktiv inom träning,rökfri och snus fri, och acceptera sd och dem som röstar på sd, ) finns hon? tvivlar men en sak är säker hon heter inte Åsa Romson
    När man har en jämställdhetsrepresentant inom partiet som anser att kvinnor är mer vårdande och män mer logiska så är det inget för mig. Eller att man vill minska aborträtten. Eller minska arbetet med våld i nära relationer. Och att man inte klarar av att lägga en budget som är praktiskt genomförbar, eller har politiskt aktiva som inte gör ett skit visar att man inte har förstått det politiska uppdraget.
  • Anonym (gift)
    Florimell skrev 2015-10-24 14:18:31 följande:
    När man har en jämställdhetsrepresentant inom partiet som anser att kvinnor är mer vårdande och män mer logiska så är det inget för mig. Eller att man vill minska aborträtten. Eller minska arbetet med våld i nära relationer. Och att man inte klarar av att lägga en budget som är praktiskt genomförbar, eller har politiskt aktiva som inte gör ett skit visar att man inte har förstått det politiska uppdraget.
    Har sittandes regering en praktiskt och genomför budget? Tror de flesta kan skriva under att sittandes regering har fatalt misslyckat och fört in Sverige i en mycket svår löst situation. De  Nordiska länderna och de flesta länderna inom EU har nästan skrattat åt våran regering och deras ohållbara politik och ekonomiskt fullständigt hopplösa flyktingpolitik som gjort att Sverige för skära ner i flera sektorer och allt kollapsar. Nej ditt resonemang är långt i från vattentätt lika gäller dina ord om kvinnor och män det är ren trams helt enkelt. Ska man ta allt Åsa Romson sagt med flera vänsterpartister blir listan lång.

Oavsett om man röstar på sd eller inte så hade denna kris varit klart mildare om politikerna hade vågat stå upp. I Sverige har det varit tyst,fegt och anklagelserna har duggat tätt direkt någon nämnt denna problematik (minska flykting mottagandet). Den problematiken finns kvar, det är Sverige i ett nötskal, att anklaga, kalla den ena för det ena och andra men nu börjar allt fler säga vad de tycker men vi är långt ifrån de flesta länder.

Summan blir att allt fler kan visst tänka sig vara tillsammans med en Sverigedemokrat, men det är nästan fånigt att ens ta upp den frågan, även där Sverige i ett nötskal.

Att smutskasta ger inget, att föra en ärlig och saklig diskussion,debatt ger resultat.
  • Florimell
    Anonym (gift) skrev 2015-10-24 16:07:56 följande:
    Har sittandes regering en praktiskt och genomför budget? Tror de flesta kan skriva under att sittandes regering har fatalt misslyckat och fört in Sverige i en mycket svår löst situation. De  Nordiska länderna och de flesta länderna inom EU har nästan skrattat åt våran regering och deras ohållbara politik och ekonomiskt fullständigt hopplösa flyktingpolitik som gjort att Sverige för skära ner i flera sektorer och allt kollapsar. Nej ditt resonemang är långt i från vattentätt lika gäller dina ord om kvinnor och män det är ren trams helt enkelt. Ska man ta allt Åsa Romson sagt med flera vänsterpartister blir listan lång.

Oavsett om man röstar på sd eller inte så hade denna kris varit klart mildare om politikerna hade vågat stå upp. I Sverige har det varit tyst,fegt och anklagelserna har duggat tätt direkt någon nämnt denna problematik (minska flykting mottagandet). Den problematiken finns kvar, det är Sverige i ett nötskal, att anklaga, kalla den ena för det ena och andra men nu börjar allt fler säga vad de tycker men vi är långt ifrån de flesta länder.

Summan blir att allt fler kan visst tänka sig vara tillsammans med en Sverigedemokrat, men det är nästan fånigt att ens ta upp den frågan, även där Sverige i ett nötskal.

Att smutskasta ger inget, att föra en ärlig och saklig diskussion,debatt ger resultat.
    Frågan var väl om jag kunde tänka mig en SD som partner? Jag svarade nej, och varför. Jag har inte sagt något om vad jag tycker om sittande regering. På vilket sätt är mitt resonemang inte vattentätt, tycker du? Har SD en annan kvinnopolitik än den jag presenterat, med sänkt aborträtt, mindre arbete med våld i nära relationer, utökat vårdnadsbidrag, sambeskattning. Att SDs jämställdhetsrepresentant är tydlig med var hon står, att kvinnor ska ha den vårdande delen och männen den logiska. Det är inte smutskastning alls faktiskt, det är fakta vilket jag anser vara del av en saklig diskussion.
  • Anonym (*)
    Anonym (gift) skrev 2015-10-24 16:07:56 följande:

Du verkar ha svårt att acceptera vad andra tycker.

Detta att hela tiden skifta fokus bort från TS fråga, så fort det blir obekvämt, är verkligen en paradgren hos SD:are.
  • Anonym (gift)
    Anonym (*) skrev 2015-10-24 17:03:09 följande:
    Du verkar ha svårt att acceptera vad andra tycker.

Detta att hela tiden skifta fokus bort från TS fråga, så fort det blir obekvämt, är verkligen en paradgren hos SD:are.
    Absolut inte, vänd på steken, se vad andra skriver, tänker på tråden. Tycker som du att det är mest trams bla bla som inte ger nått. Du verkar vara en av de där negativa som ovan nämnde, vilket parti du röstar på gör det samma....ha en trevlig kväll.
  • Brunhilde
    Anonym (gift) skrev 2015-10-24 20:08:14 följande:
    Absolut inte, vänd på steken, se vad andra skriver, tänker på tråden. Tycker som du att det är mest trams bla bla som inte ger nått. Du verkar vara en av de där negativa som ovan nämnde, vilket parti du röstar på gör det samma....ha en trevlig kväll.
    Det råkar inte vara din partner som skrivit in sin fråga eller snarare desperata rop på hjälp till Expressen?
    tinyurl.com/dinpartner

Jag förstår henne (skribenten) jag hade sett det som ett oerhört svek om min partner helt plötsligt svängde och blev mer eller mindre fanatisk angående sin nyfunna övertygelse och just i detta fallet är jag benägen att hålla med Leif GW Persson. 
  • Anonym (gift)
    Brunhilde skrev 2015-10-24 22:50:17 följande:
    Det råkar inte vara din partner som skrivit in sin fråga eller snarare desperata rop på hjälp till Expressen?
    tinyurl.com/dinpartner

Jag förstår henne (skribenten) jag hade sett det som ett oerhört svek om min partner helt plötsligt svängde och blev mer eller mindre fanatisk angående sin nyfunna övertygelse och just i detta fallet är jag benägen att hålla med Leif GW Persson. 
    Kanske var min partner? och Leif GW Persson är en av mina favoriter.
  • Anonym (gift)
    Florimell skrev 2015-10-24 16:36:51 följande:
    Frågan var väl om jag kunde tänka mig en SD som partner? Jag svarade nej, och varför. Jag har inte sagt något om vad jag tycker om sittande regering. På vilket sätt är mitt resonemang inte vattentätt, tycker du? Har SD en annan kvinnopolitik än den jag presenterat, med sänkt aborträtt, mindre arbete med våld i nära relationer, utökat vårdnadsbidrag, sambeskattning. Att SDs jämställdhetsrepresentant är tydlig med var hon står, att kvinnor ska ha den vårdande delen och männen den logiska. Det är inte smutskastning alls faktiskt, det är fakta vilket jag anser vara del av en saklig diskussion.
    Jag skulle inte ha några problem att vara tillsammans med en som röstar på SD, och ca 20% håller nog med mig, man kan kort och gott säga att allt fler sedan valet kan tänka sig att vara tillsammans med någon som röstar på SD. 

Ledsen tycker du mest skriver trams, tramsa vidare och ha en trevlig fortsatt helg.
  • Anonym (Fru D)
    Brunhilde skrev 2015-10-24 22:50:17 följande:

tinyurl.com/dinpartner

Jag känner så igen mig i Centerväljares historia. Min man var inte alls politiskt intresserad tidigare och så plötsligt vände det och nu är det det enda han pratar om. Jag står inte ut med allt det hat han sprider runt sig och han agiterar så saliven stänker. Det är alla möjliga sjuka konspirationsteorier och en total avsaknad av empati för sina medmänniskor. Han säger att allt handlar om vårt lands fortlevnad och våra barns framtid. Men han skrämmer barnen och min avsmak för mannen jag en gång älskade ökar för var dag som går. Jag vill skilja mig, men står inte ut med tanken på att den där fanatikern ska ha barnen varannan vecka. Han är helt hjärntvättad och jag är fullständigt förkrossad.
  • Florimell
    Anonym (gift) skrev 2015-10-24 23:30:56 följande:
    Jag skulle inte ha några problem att vara tillsammans med en som röstar på SD, och ca 20% håller nog med mig, man kan kort och gott säga att allt fler sedan valet kan tänka sig att vara tillsammans med någon som röstar på SD. 

Ledsen tycker du mest skriver trams, tramsa vidare och ha en trevlig fortsatt helg.
    Tack, det ska jag absolut ha.
    Härligt att ha en saklig debatt med någon som förstår vad det innebär.
    Du har gått livets hårda skola antar jag? :)
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med en SDare som partner?