• whitestar

Slitstarka ytterkläder!?

Ja,nu är det dags att köpa nya vinterkläder till sonen,den här gången så vill jag gärna ha tag i slitstarka kläder,jacka +byxa.Förra året gick det 5(!) par täckbyxor så det här året vill jag gärna ha tag i nåt mer slitstarkt.
    Förslag?

• Svar på tråden Slitstarka ytterkläder!?
  • whitestar
    Dasha skrev 2015-09-15 16:46:05 följande:

reima med reimatec+

Finns det i jacka+byxa då?Sonen är ju 8 o vill absolut inte ha overall
  • whitestar
    Dasha skrev 2015-09-15 16:46:05 följande:

reima med reimatec+or

Och hur är dom med att ha  i torkskåp,funkar det?vill helst ha sånt som går att använda i t
  • Eleonor01
    whitestar skrev 2015-09-15 16:40:31 följande:

Ja,nu är det dags att köpa nya vinterkläder till sonen,den här gången så vill jag gärna ha tag i slitstarka kläder,jacka +byxa.Förra året gick det 5(!) par täckbyxor så det här året vill jag gärna ha tag i nåt mer slitstarkt.
    Förslag?

På vilket sätt gick de sönder? Reklamerade du dem?
  • Harvester
    whitestar skrev 2015-09-15 16:49:14 följande:

Och hur är dom med att ha  i torkskåp,funkar det?vill helst ha sånt som går att använda i t

Ja, finns i jacka+byxa och kan köras i torkskåp. Kolla på Reimas hemsida de har en outlet där du kanske kan hitta ngt. Obs att allt inte är Reimatec så kolla detta..
  • whitestar

Eleonor1 alla gick sönder på ena knäet och från olika butiker var dom. Nej, reklamerade dom inte, beror nog mest på sonens oförsiktighet. Han har även lyckats slita sönder en jacka på typ en halv säsong. Men den var från HM så det var iofs inget konstigt.

• Eleonor01
    whitestar skrev 2015-09-15 18:36:57 följande:

Eleonor1 alla gick sönder på ena knäet och från olika butiker var dom. Nej, reklamerade dom inte, beror nog mest på sonens oförsiktighet. Han har även lyckats slita sönder en jacka på typ en halv säsong. Men den var från HM så det var iofs inget konstigt.

Du kanske borde sy fast lappar direkt på knäna innan han använder dem? När lappen börjar gå sönder, sprätt loss å sy fast ny :) annars tror jag att skidbyxor är bäst. Vi använder pop å om de går sönder är det bara att reklamera
  • whitestar

Kan tyvärr inte sy:/ har försökt sy lappar på knäna men dom lossnar efter en dag. Skidbyxor lät som en bra ide, även POP lät som en bra ide.
    Reima är nog alldeles för dyrt, vågar inte chansa på att dom ska hålla en hel säsong

• Eleonor01
    whitestar skrev 2015-09-15 18:45:26 följande:

Kan tyvärr inte sy:/ har försökt sy lappar på knäna men dom lossnar efter en dag. Skidbyxor lät som en bra ide, även POP lät som en bra ide.
    Reima är nog alldeles för dyrt, vågar inte chansa på att dom ska hålla en hel säsong

Finns typ snowboard byxor. De borde vara förstärkta! Annars kanske det är värt att gå till en sömmerska. Kan inte kosta många kronor jämfört m nya heja tiden. Hoppas att du hittar något bra :)
Svar på tråden Slitstarka ytterkläder!?