• mabrotnosh

Rumpan/lår frätt och skinnet galet röd

Jag hämtade min dotter på förskolan igår och när vi kom hem så drog hon i byxorna i ren panik och jag tog av henne dem och hon fortsätter dra i blöjan.

Alltså när jag får av denna blöja upptäcker jag för det första att den läckt och att bajset runnit ner på hennes lår och frätt upp skinnet så hon är helt skinnflådd och hon skriker och gråter och är jätte ledsen för att det svider så. Jag får henne iallafall efter mycket om och men stt lägga sig ner för vi måste ju tvätta rumpan. Rumpan blöder för att huden är så ilsket röd och bortfrätt och både hon och jag gråter i ren panik. Jag försökte badda försiktigt och jag försökte tvätta henne ren men hon bara skriker och säger att det gör ont.

Idag talade jag med personalen som säger att de byter blöja enligt rutin och visar mig hur hon bajsade igår och när blöjan blev bytt. Hon säger att det inte är något att oroa sig för och avbryter mig hela tiden när jag försöker förklara för henne vad som hänt men hon lyssnar inte. Får kommentarer som ja men hur ofta byter ni blöja hemma då ungefär som om det är mitt fel att ungen byter blöja för ofta. Senaste gången hon böt blöja igår var vid 14:00 och jag hämtade henne 16:30 och det här är 3:e gången det händer. Men eftersom personalen inte tar mig på orden och verklfen verksr tro att jag är en övernojig förälder så vad ska jag göra? Vad hade ni gjort för det här anser jag är barnmisshandel på hög nivå och jag blir så ledsen när jag tänker eller skriver om det att jag inte vill lämna henne där något mer för jag vill inte att det händer igen.

• Svar på tråden Rumpan/lår frätt och skinnet galet röd
  • Merida

Hej!

Fy f-n!! Fullständigt oacceptabelt!!!!

Jag hade omedelbart ringt både förskolans chef och ÄVEN sektor chefen där ni bor och så hade jag gjort en anmälan. Berätta även för båda cheferna att anmäla kommer göras OMGÅENDE.

• isolande

Självklart helt jävla oacceptabelt. De får ha extrabyten på din dotter om det är så att hon inte fixar deras blöjbytesintervaller.

Min son hade en period diarré utan att vara magsjuk och då blev det sådär ett par ggr. Han bajsade t.ex lite i början av en vila troligtvis och sov sedan i två timmar med det. Ojojoj, det var inte roligt alltså.....

Kan du köpa en extratub Inotyol och be personalen smörja in henne efter varje blöjbyte oavsett om hon kissat eller bajsat? Det gjorde vi den där jobbiga perioden och då fick huden en chans att läka medans de såklart började hålla stenkoll på hans blöja.

• Duckan

Om hon bajsar ofta och mycket borde fsk ha lite mer koll på henne tycker jag. Räcker ofta med en sniff för att veta om det är fara på färde.
    Det är inte kul när det där händer och de blir helt skinnflådda. Stackars liten!!

• Flygfotogen

Men... Hur kommer det sig att du inte heller
    märkte att hon hade bajsat förrän ni var hemma?

• mammalovis

Kissblöjor byter man ju mer på rutin på förskolan så alla blöjbarn kollas, typ innan utgång, efter maten, efter mellanmålet och en check innan hemgång. Bajsblöjor byter man ju så fort de upptäcks. Men visst har det hänt att jag flera gånger fått byta bajsblöja innan vi går hem när jag hämtat henne ute, då hon inte sagt något då det är fler fröknar. Likaså har jag själv upptäckt, först när föräldern hämtar att h*n har bajsat när jag jobbade på förskola, vilket jag tyckte var lite pinsamt. Säger barnet inget är det ju lätt att missa, då det är svårare att känna lukten ute och en del bajsar ju mer luktlöst. Vi missar hemma också, då barnet inte vill kännas vid att det har bajsat och det inte luktar.

Bajsar barnet på rutin innan hämtning hade jag bett dem kolla en extra gång och själv checkat av vid hämtning. Sedan är ju en viss sorts bajs mer frätande och ger röd rumpa fort.

Vi är ganska vana vid olyckor, då vår yngsta har bekymmer med förstoppningsdiarré som blivit bättre.

Frågan som är svår att svara på är ju hur länge barnet gått med bajs i blöjan samt om hon har lätt för att bli röd överlag?

Däremot känns det inte som en bra kommentar från personalen. Jag hade valt att prata med någon annan ur personalen först för att se om det är fler med samma inställning och sett om de kunde prata om det i personalen därifrån. Hade jag fått ytterligare ett dåligt bemötande hade jag vänt mig högre upp i hierarkin. Men jag hade också som förälder tagit för vana att kolla blöjan innan jag går hem. Det är ju konstigt att du inte heller märkte något på förskolan, så det kan ju inte ha luktat. Ibland har man ju större förtroende för vissa ur personalen.

Svar på tråden Rumpan/lår frätt och skinnet galet röd