ölburk2 skrev 2015-09-18 17:06:41 följande:
Inga inälvsdelar, inga djur från havsriket?
Sen måste jag försvara de riktiga jägarna, för mer omtänksamhet om djuren finns nog inte bland några andra.
Riktiga jägare är väldigt medvetna om sin handling, å har en genuin respekt för viltet, tyvärr finns det en kår av sk jägare som enbart jagar för nöjes skull, å gömmer sig bakom div krystande anledningar till varför dom skjuter djur.
Dessa människor har jag inte minsta respekt för, dom är jägarkårens paria, å jagar enbart för nöjet att skjuta nåt levande.
Men dom har pengar, å pengar är som i allt annat, ett argument som fungerar, tyvärr även inom jägarkåren.
Nu är det ju Anniie som har tolkningföreträde på sina egna ord.
Men jag lägger en gissning på att hon inte menar jägare så som i människa som kilar ut i skogen med bössa när det är jaktsäsong..
Jag håller med henne det är mycket få jägare aka rovdjur (inklusive jägaren och omnivoren människan) som gör sig som en smaskig stek eller en god gryta.
För mig är det likadant, jag undviker att äta jägare, som typ katt hund etc..
Men ja VISSA rovdjur äter jag.. Fisk för ett exempel, och även om jag är en reptilälskare av rang, och älskar även krokodiler alligatorer, kajmaner, djur, så har jag sagt att jag skall testa alligator då de skall visst vara delikata i smaken trots att de är jägare. Även chillicorncarne på skallerorm har jag hört att det skall vara gott.
P.S
Jag delar din åsikt om människor som jagar för "nöjes skull" enbart...
Så som jag ser det att dessa som enbart "jaga för nöjes skull" borde fan få en salva hagel riktad mot "familjejuvelerna", så de inte kan föra sina gener vidare.
Med familjejuvelerna inkludera jag kvinna också, då äggstockarna är ju kvinnas svar på testiklarna, men man får även ta livmodern samtidigt så hon inte kan göra IVF.