• Anonym (Anna)

Biomamman har skaffat katt och mitt barn och jag är allergisk!!!

Har ett dilemma som jag inte kan göra något åt.

Bonusmamman som jag inte kommer överens med har skaffat katt torts att hon vet att jag och min och sambons biobarn är allergiska. 
    Bonusdottern är hos oss varannan vecka.

Hur hade ni gjort? 

• Svar på tråden Biomamman har skaffat katt och mitt barn och jag är allergisk!!!
  • En annan Anna
    Anonym (Anna) skrev 2015-09-15 21:08:06 följande:

Bonusmamman som jag inte kommer överens med har skaffat katt torts att hon vet att jag och min och sambons biobarn är allergiska. 

Hur hade ni gjort? 

Bara jag som ser att titeln säger att biomamman skaffat katt, men ts säger att bonusmamman skaffat katt... Skrattande
  • Anonym (.....)
    En annan Anna skrev 2015-09-16 10:18:01 följande:
    Bara jag som ser att titeln säger att biomamman skaffat katt, men ts säger att bonusmamman skaffat katt... Skrattande
    Ts verkar se sig själv som biomamman i hemmet för att hon och pappan har gemensamma barn. Knepigt det där. :P
  • Mallory

Mina barns pappa och hans nya skaffade nyligen katt, vi har barnen varannan vecka.

Jag frågade honom om dem kunde se till att barnen var nyduschade och hade rena kläder den dagen dom kommer till mig.

Inga problem , alltså får mina barn på så vis ha husdjur som dem önskat sig länge!

Kommunikation!

Hade inte pappan velat hade väl jag fått duscha och fixa rena kläder. Kan ju inte bestämma över någon annans hem.

• En annan Anna
    Anonym (.....) skrev 2015-09-16 10:26:07 följande:
    Ts verkar se sig själv som biomamman i hemmet för att hon och pappan har gemensamma barn. Knepigt det där. :P
    Säkert. 
    Jättetroligt.
  • Ess

Så länge hon inte försöker tvinga er att ta katten också så är det ju inga problem. Det är bara att göra som ovanstående skriver, duscha och byta kläder.

• annananonym

Hade inte gjort någonting alls - förstår inte riktigt vad du menar ska göras?

Varför skriver du: "Bonusmamman som jag inte kommer överens med" ?

Tror du att hon har skaffat katt för att jävlas med Dig eller?

• Flygfotogen

Vissa skaffar katt för att de älskar katter och vill ha deras sällskap men denna kvinna har alltså gjort det för att jävlas med dig?

• Nenne666

Hur hade ni gjort? 

På riktigt? Sånt här tjafs bevisar ju bara att man inte vet vad ett problem är.
  • BioBonus

Så länge hon inte förväntar sig att katten också ska bo varannan vecka hos er så förstår jag inte problemet?

Duscha barnet, tvätta kläderna, ta ett djupt andetag och njut av livet istället.

• Tom Araya

Hur hade ni gjort? 

Bonusdottern får byta kläder när hon åker till er, så mycket annat går inte att göra.
    Prata med pappan om hur ni gör. Måste ni köpa en helt ny uppsättning kläder bara för att ha hos er så måste han vara med och dela på det.
  • Tuss 1

Förstår inte riktigt problemet. Ska katten också bo hos er varannan vecka?

• Anonym (Mia)

Hon har väl all rätt i världen att skaffa katt. Hon skall väl inte behöva avstå pga människor som inte ens tillhör hennes familj. Hade varit skillnad om det var bonusbarnet som var allergiskt och tvingades bo med katt.

• Anonym (Allergi och bonus)

Jag är också allergisk mot pälsdjur och har lite svårt att andas när min bonus kommer då h*n hemma hos bion har en hund. Jag ser det inte som något större problem än att jag får se till att h*n byter om när h*n kommer till oss och att kläderna direkt hamnar i tvätten eller i plastpåse. H*n har kläder som h*n får ha hemma hos oss. Jag tar min astmamedicin så luftrören inte snörper igen och lite allergimedicin så är jag fit for fight sen =) Det där kommer att lösa sig med lite kreativitet.

Jag skulle aldrig få för mig att ställa krav på att dem inte fick ha djur hemma hos bion. Precis som jag förväntar mig den respekten tillbaka när det gäller mitt eget hem. Vad som gäller hemma hos bion är deras regler/ensak och hemma hos oss är det våra/vår regler/ensak.

Tror du måste se det positiva i att då får bonusen det hon/han vill ha och ni får träffa denna sötnos. Se inte problemen se möjligheterna. Ni kanske får spendera mer tid utomhus?

• JagLoggadesUr
    En annan Anna skrev 2015-09-16 10:18:01 följande:

Bara jag som ser att titeln säger att biomamman skaffat katt, men ts säger att bonusmamman skaffat katt... 

Såna här trådar brukar vara trolltrådar. Jag har själv kommit på cirka 30 liknande trådar. Alla har legat på "hetaste diskussioner".

Ja, jag är jävligt stolt!
  • Anonym (Hanna)

Fast "allergi och bonus ", du är vuxen och gör som du vill , men du får lite svårt att andas och måste ta astma medicin av att träffa en människa som just kommer från ett katthem, fast barnet duschar och byter. Det verkar inte ok att utsätta ts barn för att få "lite svårt att andas " varje gång hens halvstor kommer. Risken för förvärrad astma ökar av provocera den sådär. Ts ska nog prata med sitt biobarns läkare , det beror helt på hur svår allergi barnet och ts har. "Ta en dos astmamedicin och se möjligheterna" låter som vägen mot ökande besvär och ett barn kan inte avgöra om en katt är värd att halvbrorsan får livslånga livshotande besvär. Om besvären är väldigt milda räcker det säkert med dusch och klädbutik men uppenbarligen inte i ditt fall.

Svar på tråden Biomamman har skaffat katt och mitt barn och jag är allergisk!!!