• ungmamma1315

nån mer som har bf december 2015? ????

Som rubriken lyder .. den 13 december väntas vårt andra barn komma ???? få se om de blir en liten Lucia eller om bebis vill komma tidigare ????

Någon mer här inne som väntar i december? ???? känns som alla ska få i november eller januari bara ????

• Svar på tråden nån mer som har bf december 2015? ????
  • V79

12:e december här är barn nr 6 beräknat att komma.

• Sandthy

Hur mår ni alla mammor och pappor som ska få barn i december? Skrattande Hur har allting gått än så länge? Är det ert första barn?

• ungmamma1315

Åh då fanns de en del här inne som skulle ha december bebisar iaf :D vad kul!

Här är de andra barnet & mått proppen hela graviditeten & inte de endaste problem mer än att ja gnäller över hur tungt det är :p haha ! Hur är de med dig sandthy? :D

• Sandthy

Jo det är vårt allra första barn. Tycker det gått så fort redan, har mått som vanligt och toppen sen jag fick reda på att jag var gravid. Lite tröttare än vanligt men det får man väl räkna med! Pappan är den nervösa av sig och gulligt nojjig över mitt och vårt barns mående, jag är mer typen som säger "äschdå!" och kör på som vanligt rörlig o pigg och äter enligt rekommendation mycket varierat och tränar fortfarande.

• MareyJ

Tjena! Här bakas bebis nummer 4,och stackaren är beräknad på julafton.. Lite, hur tänkte vi där? ;) alla mina barn är födda i vecka 42 så jag får hålla tummar och tår i år för att gå över igen.

-07 -09 -10
  • fiapia01

Här är en till, beräknad till den 26/12 så vi får se när det blir. Första barnetSkrattande

• Iväntan

Hej. Jag väntar ett litet syskon till min och min mans Albin med BF beräknat till 11 december så vem vet kanske blir vår också en liten lucia bebis :)

• tiger84

Hej Hej
    Väntar vårt 3 barn den 22 dec!
    Har två pojkar sedan innan födda 08 och 09.

• P82i

Väntar min första ( sambon har en 10 åring sen tidigare ) 7 December :)

• Nattsmurf

Hej, den här tråden går jag med i. Beräknad 28/12. Hoppas gå över tiden till januari. Väntar mitt första biologiska barn, min sambo (kvinna) födde vårt första barn för snart 3 år sedan.

Jag bor i Sthlm, är 35 år. Har haft en mkt enkel graviditet hittills men känner mig allt tröttare senaste veckorna, svårt orka med jobbet helt. Är också allt mer inåtvänd och fokuserad kring det som ska komma.

Hur mår ni?

• Rosa83

Jag har bf 30/12, med tredje barnet. Mitt yngsta kommer vara 7 och ett halvt när bebis kommer, så det är några år emellan!

Börjar tänka mer och mer på förlossning.. Både läskigt och spännande.

Har haft en bra graviditet men nu börjar det kännas ordentligt i kroppen. Hoppas att sista veckorna flyter på bra. Jobbar min sista vecka nu, sedan får jag graviditetspenning.

• fantasy06

Jag har bf den 5 december och en son sedan innan som blev 9 år i år så detta känns verkligen som första gången igen :)

Fram tills nu har jag bara haft lite ont i ljumsken men denna veckan är helt hemsk. Känns som ett öppet sår varenda gång jag reser mig eller går.

Ska jobba 2 veckor till önskar det varit min sista dag idag :)

• caro5905

Hoppar in här fast det snart är över ???? Bf 5 December och har haft en hemsk graviditet ont över allt i kroppen och det blir ju inte direkt bättre när bebis växer hela tiden. Har en 1,5 åring hemma med mig på dagarna och hon ger mig inte direkt vila heller???? Börjar bli riktigt nervös inför förlossningen eftersom min förra förlossning var väldigt utdragen och vill verkligen inte få igenom en likadan förlossning.

• Sandthy

Så sköönt att få vara föräldraledig o hemma från jobbet för vila inför stora dagen. Har mått superbt hela graviditeten förutom trötthet och sömnlöshet, rest och jobbat på som vanligt, hunnit byta tjänst i mellan o jobbat mig ifatt lite på nya stället. Ungen är beräknad 10dec och försöker inte inbilla eller föreställa hur förlossningen kommer bli och fokuserar på att behålla lugnet, barnet är mitt första så jag har inga förväntningar förutom att låta kroppen sköta sitt och sikta på att förbereda allt som går att förbereda runtomkring förlossningen och BB dvs packat resväska och vänta-underhållning till både mig o sambon, förbereda skötväska, proviantkassen, hitta till lasarettet där förlossningen kommer hålla hus och reka matställen så man kan va redo på så sätt.

Lycka till ni andra som också väntar i december!

Svar på tråden nån mer som har bf december 2015? ????