• ettplusettlikamednoll

Visar grav.tester ALLTID plus när tiden gått ut???!!!!

Hallå...

Är på Ruvardag nr 9. efter ivf behandling. 

Har gjort tre test idag (eehh hysterisk) gjorde ett vid tretiden inatt, visade vad jag kunde se i lampan inget plus. Men nu i dagsljus syns ett svaaagt streck. 

Testade igen på morgonen. Såg ett svagt streck i dagsljus. MEN jag kan ha råkat sett det när det gått runt fem minuter. Och det står ju att man inte ska läsa av testet efter fem minuter..

Jag testade igen nu på förmiddagen och fick ett svaaaagt (syntes i dagsljus om man visste vad man skulle kolla efter. Syntes även svagt på bild) streck när det gått dryga tre minuter....

Jag undrar om det är så att teststickor (såna där billiga små stickor) alltid visar falskt positivt efter en stund???

Hjälp..............

• Svar på tråden Visar grav.tester ALLTID plus när tiden gått ut???!!!!
  • mariejohansen

Du ska inte lita på resultatet efter utsatt tid. Brukar vara 3 minuter som du skriver. Efter att tiden gått ut så "torkar" all färg i testerna och färgansamlingen där det positiva strecket skulle varit träder fram.

Vad är det för tester du tar? Jag skulle rekommendera CB digital med veckoindikator, dem är mest pålitliga (tycker jag) och man slipper analysera streck :)

• Anonym (ivf)

Nej, det gör det inte, plus är plus. Däremot är det ju ett säkrare svar ju längre du väntar till klinikens testdag. 

• Anonym (ivf)
    mariejohansen skrev 2015-09-16 11:34:58 följande:

Du ska inte lita på resultatet efter utsatt tid. Brukar vara 3 minuter som du skriver. Efter att tiden gått ut så "torkar" all färg i testerna och färgansamlingen där det positiva strecket skulle varit träder fram.

Vad är det för tester du tar? Jag skulle rekommendera CB digital med veckoindikator, dem är mest pålitliga (tycker jag) och man slipper analysera streck :)

Jag fick positivt efter 7 min - var gravid. Övriga gånger jag testat har det inte blivit något alls. Man kan liksom inte säga att ett plus efter utsatt tid inte behöver betyda nåt heller :) 
  • mariejohansen
    Anonym (ivf) skrev 2015-09-16 11:37:16 följande:

Jag fick positivt efter 7 min - var gravid. Övriga gånger jag testat har det inte blivit något alls. Man kan liksom inte säga att ett plus efter utsatt tid inte behöver betyda nåt heller :) 

Självklart kan det hända! Men det tillhör inte det vanliga, då det står i precis alla instruktioner att man ej ska läsa av efter x minuter :)
  • ettplusettlikamednoll
    mariejohansen skrev 2015-09-16 11:39:58 följande:
    Självklart kan det hända! Men det tillhör inte det vanliga, då det står i precis alla instruktioner att man ej ska läsa av efter x minuter :)

Men jag tänker ju att dom skriver det för att det KAN hända, inte för att det skulle hända varje gång? I sådana fall borde dom ju uttrycka sig annorlunda?

Typ "avläs inte testet efter fem minuter då ett falskt positivt uppstår"  ?

Hjärnan går på högvarv här ;)

Jag fick ju trots allt en svaaagt streck nu på förmiddagen som syntes efter 3 minuter men under 5  :)

• mariejohansen
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-09-16 11:58:41 följande:

Men jag tänker ju att dom skriver det för att det KAN hända, inte för att det skulle hända varje gång? I sådana fall borde dom ju uttrycka sig annorlunda?

Typ "avläs inte testet efter fem minuter då ett falskt positivt uppstår"  ?

Hjärnan går på högvarv här ;)

Jag fick ju trots allt en svaaagt streck nu på förmiddagen som syntes efter 3 minuter men under 5  :)

Haha, förstår det... Jag tycker du ska ta CB digital, dem kostar en del men man blir betydligt mycket klokare. Vid min första grav så plussade jag SVAGT med CB plus bim+9 och alla andra typer av tester förblev negativa. Denna gången så testade jag endast digital (bim-4) just för att slippa stirra mig dum på alla streck :p

Lycka till!
  • ettplusettlikamednoll

:)

Det där ser typ ut som mina starkaste test.. Dvs det jag gjorde i morse och i förmiddags.. Upplever att strecken är starkare nu än just när jag tog dom, och det krävs liksom dagsljus för att se...

Hur lång tid efter att du gjort testet tog du bilden? Var det inom efter efter fem minuter??

• trina
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-09-16 14:16:00 följande:

:)

Det där ser typ ut som mina starkaste test.. Dvs det jag gjorde i morse och i förmiddags.. Upplever att strecken är starkare nu än just när jag tog dom, och det krävs liksom dagsljus för att se...

Hur lång tid efter att du gjort testet tog du bilden? Var det inom efter efter fem minuter??

Strecket var synligt inom fem minuter men vet inte om jag tog bilden inom eller efter dessa minuter. Fixade testet och tog en snabb dusch :) Om dina streck blir starkare så kan du ta ett digitalt test! Jag hade själv väldigt svårt att tro på det fören jag fick det i klartext.
Svar på tråden Visar grav.tester ALLTID plus när tiden gått ut???!!!!