Du är nog rätt rökt skulle jag tro. Det enda jag kan komma på så här rakt av är att kolla med mailleverantören om du har andra autentiseringsmöjligheter än just lösenord till din gamla mail och därigenom få över kontrollen.
De flesta "hack" idag sker genom olika säkerhetshål i de system som man har som mål, för större mailleverantörer är det inte sådär jättetroligt att man kommer in bara sådär, verkligheten är ingen film som visar en finnig tonåring som på random skriver ett par lösenord och vips är man inne.
Visst kan man kanske använda så kallad brute force och testa med ett par 100000 lösenord per sekund, men de flesta leverantörerna detekterar sådana försök rätt snabbt och spärrar login försök helt efter bara ett par stycken.
Om inte annat har du lärt dig lite om värdet i lösenordspolicy vid det här laget.
Ett lösenord som du tycker är enkelt, tycker andra med är enkelt, om man inte har ett schema för det. Ett gratis tips:
När du gör lösenord. Bryt isär saker och lägg in siffror.
Ett exempel för hur jag skulle göra ett lösenord:
Ord: Kaffe, sovande, tekniker
Siffror: del av telenr, del av personnummer, del av gatuadress
Kaf97An15Er32
Första stavelsen i "kaffe"
Andra i "sovande"
Tredje i "tekniker"
sedan siffrorna mellan.
Nu är inte det här något jättesäkert lösenord, men det är
fan så mycket säkrare än bara en siffersträng med inkrementella siffror.
Så, kontakta den leverantör som har hand om din mail för att kanske få tillbaka den
sedan ber du om ett nytt lösenord från instagram. Hoppas det går bra.