• syster yster

Är så jävla ledsen och förbannad på min man

Vår lilla kille är 16 månader gammal. Sen han var nyfödd har jag varit varje natt oftast flera gånger per natt. Problemet för mig är att vaknar jag har jag väldigt svårt att somna om igen och får oftast ligga en timma innan jag somnar. Så det blir inte många timmar sömn per natt. Nu jobbar jag sen en månad tillbaka.
    Min man arbetar hemifrån.
    Jag är så himla trött numera och det börjar sätta sig psykiskt på mig.  Har bett min man flertalet gånger att han kan ta sonen en natt så jag får sova. Men han säger att han aldrig vaknar när sonen skriker så det blir liksom jag som får gå upp.
    Nu ikväll sa jag till han när sonen började skrika att nu får faktiskt han ta honom. Istället för att försöka få han att somna om igen tar han in han till oss. När han sover hos oss så ligger han alltid i min säng å jag får hänga på kanten. Även om jag puttar in han igen. Så det går ju inte att sova, inte IGEN.
    E bara så förbannat trött hela tiden. Drömmer om en enda natt där man får vakna av sig själv. Jag vet att det är så här att vara småbarnsföräldrer men man kan väl hjälpas åt i alla fall.

• Svar på tråden Är så jävla ledsen och förbannad på min man
  • Penida

Det tycker jag att du ska vara. Här delade vi nätterna även när någon av oss var föräldraledig. Att som förälder  få sova tycker jag är otroligt viktigt och är man två så är det ju rätt enkelt att lösa..
    Sover pojken i eget rum, skulle han sova bättre om han sov i er säng? Sådant kan man också fundera på, vad som underlättar sömnen för barnet så det blir färre upvak och med det enklare för er föräldrar.
    Om jag var du skulle jag lägga mig i ett annat rum om det var pappans natt och vara bestämd. Han vaknar ska du se, det är bara ursäkter för att du ändå alltid går upp ändå.

Avskyr CIO-metoder
  • syster yster

Oftast när han sover hos oss så vaknar han då med. Han har sovit oroligt sen han föddes å jag vet inte varför.
    Tycker med att man delar på nätterna och hjälps åt. Men just nu känns allt med sonen bara som mitt jobb.
    Sova 4-5 timmar per natt är inte optimalt och komma till jobbet helt röd i ögonen är inte speciellt kul.
    Men nu sover jag på soffan i natt så det blir väl inte så mycket sömn för mig medan mannen och sonen sover i våra sängar.

• Penida
    syster yster skrev 2015-09-16 23:22:08 följande:

Oftast när han sover hos oss så vaknar han då med. Han har sovit oroligt sen han föddes å jag vet inte varför.
    Tycker med att man delar på nätterna och hjälps åt. Men just nu känns allt med sonen bara som mitt jobb.
    Sova 4-5 timmar per natt är inte optimalt och komma till jobbet helt röd i ögonen är inte speciellt kul.
    Men nu sover jag på soffan i natt så det blir väl inte så mycket sömn för mig medan mannen och sonen sover i våra sängar.

Skaffa öronproppar? Självklart ska du också få sova. Om han sover hos er kanske ni slipper gå upp i alla fall? Det är inte ovanligt att små barn sover oroligt, han är dessutom i eller på väg in i en känslig fas just nu.
    Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden Är så jävla ledsen och förbannad på min man