• Dellan

Ibland är man trög

Att separera är jobbigt hur man än vänder o vrider på det, vissa ligger rundor o andra inte. 
    Men jag itne ändå inte förstå hur man kan köra till sitt ex som har kallat personen i fråga för psykopat, kastat ut hans möbler, jagat rätt på honom när han inte talade om var han var med mig, skickat honom sms att hon skulle ha träffat en ny med olika titlar som dom har haft. Men det jag vet idag att dom bägge lever i lögner. Jag har även råkat ut för samtal som har varit dolda o dom har frågat efter honom lappar i brevlådan, det slutade först när jag sa att det ligger en polisanmälan. Därefter får jag ett meddelande på fb att han är sambo med henne o ska ha barn o barnbarn o han har inga barn. Det vet jag från säkra källor. 
    Men sen vet jag inte hur andra fungerar men jag fungerar på det sättet o tror mycket på den inre känslan som dyker upp att detta kommer gå illa o där är något som inte stämmer
    Han är en feg skit o ändå så tycker jag om han så jävla mycket o det är skit jobbigt
    För helt ärligt så var han en av de bästa personer som jag har haft ett förhållande med. Ja jag vet släpp taget gå vidare. Men det är inte så lätt. Men jag vet att jag fick tyst på henne när jag sa vissa saker o det är saker jag kan plocka fram om det behövs. 

Han har sagt mycket negativt om henne hela tiden vi har känt varandra....
    Kan jag ha så fel att han enbart gått tillbaka till henne för 3 de gången för att han vet att han kan gå ditt o sen när han vet att han behöver annat så gör han som han har gjort innan går bakom hennes rygg igen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-17 07:41
    Vet att det är ett rörigt inlägg, men jag kan inte förklara på ett annat sätt då det är så rörigt o jag själv inget fattar

• Svar på tråden Ibland är man trög
  • Dellan

Kan jag mycket väl förstå att du inte gör för just så rörigt är det som jag skriver. Jag fattar inget jag heller....

• LaLola
    Dellan skrev 2015-09-17 07:39:07 följande:

Kan jag mycket väl förstå att du inte gör för just så rörigt är det som jag skriver. Jag fattar inget jag heller....

Du förstår inte heller vad du skriver? Vad texten handlar om?
  • Dellan
    LaLola skrev 2015-09-17 07:41:22 följande:
    Du förstår inte heller vad du skriver? Vad texten handlar om?
    Jo jag förstår men inte situationen
  • LaLola
    Dellan skrev 2015-09-17 07:42:23 följande:
    Jo jag förstår men inte situationen
    Ok. Men jag förstår inte vad du skriver.
  • BCH52

Jag har läst din trådstart flera gånger för att försöka förstå vad du vill beskriva. Så här har jag uppfattat det, du får korrigera mig om jag har missuppfattat.

Du har varit tillsammans med en man som du tycker är den bästa du haft en relation med.

Han har en tidigare relation som du beskriver som mycket destruktiv, trots detta återupptar han denna relation gång på gång.

Den fråga jag uppfattar i ditt inlägg är att om vi tror att han går tillbaka till henne gång på gång därför att hon tillåter det trots att han tidigare svikit henne.

Min kommentar på din fråga, om jag nu uppfattat den korrekt. Ja, han gör det därför att han kan, vissa människor verkar trivas med drama, när det blir tryggt och normalt så går de tillbaka till den dramatiska relationen trots att den egentligen skadar dem båda.
    Vad du kan göra, ingenting, det är han som behöver fundera på vad ett sånt beteende beror på. Innan han rett ut orsaken till sitt behov av en destruktiv relation så bör du hålla dig undan. Du kan inte lösa hans problem.

• Dellan
    BCH52 skrev 2015-09-17 09:18:55 följande:

Jag har läst din trådstart flera gånger för att försöka förstå vad du vill beskriva. Så här har jag uppfattat det, du får korrigera mig om jag har missuppfattat.

Du har varit tillsammans med en man som du tycker är den bästa du haft en relation med.

Han har en tidigare relation som du beskriver som mycket destruktiv, trots detta återupptar han denna relation gång på gång.

Den fråga jag uppfattar i ditt inlägg är att om vi tror att han går tillbaka till henne gång på gång därför att hon tillåter det trots att han tidigare svikit henne.

Min kommentar på din fråga, om jag nu uppfattat den korrekt. Ja, han gör det därför att han kan, vissa människor verkar trivas med drama, när det blir tryggt och normalt så går de tillbaka till den dramatiska relationen trots att den egentligen skadar dem båda.
    Vad du kan göra, ingenting, det är han som behöver fundera på vad ett sånt beteende beror på. Innan han rett ut orsaken till sitt behov av en destruktiv relation så bör du hålla dig undan. Du kan inte lösa hans problem.

Nä jag kan inte hjälpa honom med hans problem det vet jag
    Men allt är så rörigt bara o jag vill fatta men jag gör det inte alltid
    Helt ärligt så i min omgivning så är det ingen som fattar något
    Han har tagit sitt beslut det vet jag o han får skylla sig själv nästa gång hon kastar ut honom
  • BCH52
    Dellan skrev 2015-09-17 09:23:52 följande:
    Nä jag kan inte hjälpa honom med hans problem det vet jag
    Men allt är så rörigt bara o jag vill fatta men jag gör det inte alltid
    Helt ärligt så i min omgivning så är det ingen som fattar något
    Han har tagit sitt beslut det vet jag o han får skylla sig själv nästa gång hon kastar ut honom
    Det som är solklart för dig och hans övriga omgivning är att hans destruktiva relation bara kommer att skada alla inblandande. Men hans, och hennes, bild av verkligheten är en helt annan.
    Ta hand om dig själv, du kan ha medkänsla med honom, men inte mer.
Svar på tråden Ibland är man trög