• Forumvärd

Familjelivevent- vad vill du göra?

Hej!

Vi på Familjeliv vill veta vad du tycker!
    Vi ska göra en uppsjö av förälder-barnevent och vill veta vad just du vill ha!!
    Vad skulle du vilja gå på eller göra?
    Finns det något du skulle vilja lära dig?

Kom med dina idéer i tråden så vi får tips på vad ni skulle vilja göra!

• Svar på tråden Familjelivevent- vad vill du göra?
  • Gabzan
    Forumvärd skrev 2015-09-18 10:54:12 följande:

Är det någon mer som har några funderingar eller önskemål?

Jag har suttit i kammaren och funderat. Vad tror ni om en FL-kryssning typ med färja.
    Skulle det funka?

Är tanken då att man ska ta med sig barn på kryssningen? Jag känner lite nja för kryssning. Mest för att folk blir skitfulla och är allmänt jobbiga. Jag tror mer på att antingen vara i en park tex rålis som har podium för föreläsning eller hyra en lokal om det inte är sommar.
  • m0desty

Jag vill att ni slutar pinna era inlägg högst upp på Hetaste-listan.

• vampyria2

Jag tycker att kryssning låter kanon efter som det är lättast för folk att kunna följa med.
    Sen fylla och stök kan man undvika på många sätt tex att ta en dagskryssning eller välja rätt båt och de med barn behöver ju inte vara uppe hela natten och på de däck där fyllan finns.

Jag var åkt flera gånger med mina barn och självklart har jag själv inte druckit och vingar lagt oss runt tio innan den värsta fyllan har slagit till och vi har haft fantastiskt roligt och ungarna älskar det ð???

• Amanda84
    Gabzan skrev 2015-09-19 07:31:57 följande:
    Är tanken då att man ska ta med sig barn på kryssningen? Jag känner lite nja för kryssning. Mest för att folk blir skitfulla och är allmänt jobbiga. Jag tror mer på att antingen vara i en park tex rålis som har podium för föreläsning eller hyra en lokal om det inte är sommar.
    Jag är inte heller så förtjust i idén om kryssning. Däremot förstår jag inte riktigt vad du menar med rålis och podium. Vad menar du med det?
  • Velmaja

Jag hade velat träffat fler ensamstående föräldrar och föräldrar med barn med adhd/autism m.m. :)

• Forumvärd

Tack tack tack för alla tips! Solig
    Har du fler tips skriv gärna i tråden.
    Vad vill du göra?? Solig

• Fjäril kär

Slå ett slag för alla kämpande pappor av olika slag! Det kan diskuteras kring alla motstånd och hinder en pappa kan stöta på, Meetings/seminarier.  där dom är pappa på heltid, halvtid, deltid, varannan helg, umgängespappor eller pappor som förtvivlat slåss för att överhuvud taget ha en kontakt med sina barn
    Gör något för alla dessa bortglömda och bortprioriterade pappor! 

Gör något kul för alla oss med tonårsbarn! Vi uppskattar också heldagar på Skansen, Gröna lund, Liseberg , Järvzoo eller Åre skidbackar.  Vi behöver också bli booztade med pepp och uppmuntran till att kämpa oss igenom den tuffa tonårstiden.  Kanske mer utlottningar vore på sin plats som riktar sig till alla äldre barn. 

• Aniiee
    Amanda84 skrev 2015-09-20 22:00:02 följande:
    Jag är inte heller så förtjust i idén om kryssning. Däremot förstår jag inte riktigt vad du menar med rålis och podium. Vad menar du med det?
    Rålis = Slang för Rålambshovsparken i Stockholm

Podium  = "Scen" oftast med talarpulpet som folk står på när de föreläser mm.
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Penida

Innan ni lägger en massa tid och resurser på det kanske ni kan fixa till sidan? Ni vet redan problemen..

Annars har ni väl fått fina tips, jag bor i inte i Stockholm så jag kommer inte kunna delta i era grejer ändå men om jag får säga något är det väl att jag tycker ni ska se till annat än mammor och barn. Flera av era medlemmar är inte mammor eller har barn eller vill ha barn.

Avskyr CIO-metoder
  • scanmia

Flash mobs eller andra oväntade glada, tokiga uppträden i vardagsmiljö. Musik eller kanske ett kuddkrig eller så. Kanske sätta upp kalaslekar på stan: fiskdamm, knorr på grisen... Kanske att ni anlitar några populära barnboksförfattare som kan läsa högt och dela ut barnböcker? 

Skicka ut ett gosedjur på tur genom Sverige med instruktioner om att ta ett kort och skriva ett inlägg som man kan följa?

Svar på tråden Familjelivevent- vad vill du göra?