Igår ringde bm från mvc och berättade att de hade fått svar på proven och stt gallsyrorna var förhöjda, men inte skyhöga. Värdet ska ligga under 10 men mitt värde var 20 och så länge det håller sig under 40 är det okej. 20 tyder dock på viss leverpåverkan så funderar på om det kan ha varit därför jag har haft så ont i magen o diarrér/kräkningar i helgen. ska ta nys prover nästa vecka och så fick jag lergigan utskrivet. Klådan kan jag väl leva med, oroar mig väl mest för att bebisen där inne inte ska ha det bra. Men som sagt, sålänge värdet håller sig under 40 och jag känner fosterrörelser så får jag försöka koppla av. Inte så långt kvar ni, 3 v :)
jennyz skrev 2015-09-17 22:29:03 följande:
Jag kliade som tusan båda graviditeterna!! Andra barnet, då började det på allvar kring v34 ungefär, hade planerat snitt v39 (38+0), men två veckor före det ringde jag tom och kollade om jag fick tidigarelägga det, ville såklart att hon skulle vara i magen så länge som möjligt men jag höll på att bryta ihop...fick inte sova, duschade kallt innan jag gick isäng, tog fotbad med isbitar i (det lindrade fötterna), smorde in med aloe Vera kräm som jag hade i kylen, vaknade mitt i natten och gjorde samma procedur... (Detta var juli månad), jag fick ta tester varje vecka för att hålla koll, men inga avvikande värden, åt tavegyl, hjälpte inte alls, de skrev ut sömnmedel som jag kunde ta om jag behövde, men det kändes läskigt, hade ju dottern hemma också, några dagar innan snittet blev det helt plötsligt lugnt, kliade i princip inte alls konstigt nog...
Jag skulle be att få ta tester dock så de kan utesluta hepatos...min BM var väldigt noga med det, det var skönt..
Hoppas det blir bättre för dig, jag vet hur jobbigt det kan vara!! ð??
m0desty skrev 2015-09-17 22:19:04 följande:
Är det huden som kliar eller är det liksom längre in? Är det huden är det nog inte hepatos.