• Tom Sawyer

Bli av med reklamen på Youtube gratis

Det här tipset gäller för PC/MAC.
    Det är sjukt mycket lättare än många tror.
    Jag blir alltid lika förvånad när vänner och bekanta klagar över att de måste vänta tills efter reklamen för att se ett klipp, och behöva bli bombade med banners i nedre delen av skärmen hela tiden.
    Det måste man inte alls. Jag har inte sett reklam där på flera år.

Allt man behöver göra är att lägga till ett litet tillägg i sin webläsare.
    Det är helt gratis, och funkar utmärkt till Chrome, Firefox och Safari.
    Funkar inte med Explorer eller Edge vad jag vet. Microsoft kanske gillar reklam?
    ; )

Ingen krånglig installation eller virus/elakheter. Busenkelt!
    Sök på ad blocker om du är intresserad av att slippa det mesta av reklamen, och se omdömen från andra människor som ledsnat på allt skräp.

PS: Filtrerar bort det mesta av skräpet på alla websidor
    DS: Lite som skylten på brevlådan: "Ingen reklam tack" =)

Ingen reklam tack
  • Svar på tråden Bli av med reklamen på Youtube gratis
  • WinterDawn

Tack för tipset, tog en halv sekund ungefär att ladda ner

• Aniiee

Välkommen in i nutiden.

Mvh Aniiee

PS, Ett PS ska avslutas med ett DS. Ett DS är inte ytterligare en notering. DS

PPS Om man kommer på att man skulle skiva ytterligare något efter sitt PS skriver man PPS, som även det avslutas med ett DS. DS

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Grus grus

Ad-blocker är perfekt!

PS. Helt rätt aniiee! DS

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Frontline

Är väl inte bara på tuben det är bra, på denna sida funkar det ypperligt har inte ett uns av reklam..

Att besöka Familjeliv utan AdBlock Plus är ju som att bli våldtagen med reklam..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Aniiee
    Frontline skrev 2015-09-18 00:50:16 följande:

Är väl inte bara på tuben det är bra, på denna sida funkar det ypperligt har inte ett uns av reklam..

Att besöka Familjeliv utan AdBlock Plus är ju som att bli våldtagen med reklam..

Haha.....

Men, ja, den funkar ju exakt överallt på alla webbar.
  • Frontline
    Aniiee skrev 2015-09-18 00:59:10 följande:
    Haha.....

Men, ja, den funkar ju exakt överallt på alla webbar.
    Finns vissa sidor man är på där det kommer upp en ruta där det står att vi ser att du använder AdBlock och det gör att vi förlorar reklamintäkter så vänligen avaktivera det på sidan..

Hmm man är ju fasen inte dum vem vill ha en massa skitreklam..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Aniiee
    Frontline skrev 2015-09-18 01:07:53 följande:
    Finns vissa sidor man är på där det kommer upp en ruta där det står att vi ser att du använder AdBlock och det gör att vi förlorar reklamintäkter så vänligen avaktivera det på sidan..

Skulle väl vara om man vill stötta sidan. Jag får bara upp det på typ animea.
  • Tom Sawyer
    Frontline skrev 2015-09-18 01:07:53 följande:

De flesta tidningar på webben har ju börjat spärrat användare med adblock i dagsläget.
    Då kan jag rekommendera webläsaren Brave. Med den slipper man reklamen, utan att få bannor p.g.a ad-blocker. (den spärrar trackers + lite annat också)
    Sen kör jag också med sökmotorn Duck-duck go. Google försöker ju spåra allt du gör för att bomba dig med riktad reklam. Jag gillar inte sånt alls... 
  • Sophan

Flera artiklar jag har velat läsa på Aftonbladet kan jag bara läsa om jag avaktiverar adblock. Annars kommer en stor ruta upp om att jag måste avaktivera skiten för att få läsa. Undrar hur länge det dröjer innan majoriteten av sidor hakar på.

• John22
    Sophan skrev 2018-01-29 14:08:02 följande:

Flera artiklar jag har velat läsa på Aftonbladet kan jag bara läsa om jag avaktiverar adblock. Annars kommer en stor ruta upp om att jag måste avaktivera skiten för att få läsa. Undrar hur länge det dröjer innan majoriteten av sidor hakar på.

Klicka på "stopp" i webbläsaren så fort texten kommit upp, alltså så att du inte låter sidan laddas 100%. Då slipper du popupen och kan läsa utan att avaktivera adblocker.
  • Sophan
    John22 skrev 2018-01-29 14:25:57 följande:
    Klicka på "stopp" i webbläsaren så fort texten kommit upp, alltså så att du inte låter sidan laddas 100%. Då slipper du popupen och kan läsa utan att avaktivera adblocker.
    Smart! Jag ska testa det.
  • Tom Sawyer

Som sagt ovan. Kör man med webläsaren Brave så känner websidorna inte av att man blockar allt trams. Annonser och tracking stoppas galant.
    (8 spårare just nu på denna sida. Hur mkt reklam jag missar är oklart ;)
    Och, nej. Jag jobbar inte på Brave, och den kostar inget alls.
    Jag försöker bara förklara en liten bit av hur google och andra aktörer drar in pengar på det faktumet att många inte vet hur nätet funkar

Svar på tråden Bli av med reklamen på Youtube gratis