• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om det var riksdagsval idag på vilket parti skulle du rösta?
  • Anonym (center)

Skulle aldrig rösta på SD då jag inte förstår mig på dumskallar och ligister och inte heller tycker de är lämpliga att driva ett helt lands ekonomi.
    Röstar på centern då de är det enda parti som vill att hela landet skall kunna leva, har en aktiv företagspolitik och den bästa miljöpolitiken (miljöpartiet är för folk i storstäderna som vill ha bort all biltrafik).

• Anonym (Dr Snuggles)

Jag röstar på vad jag vill. Och jag behöver aldrig stå för det.

Flyktingfrågan är viktigast för närvarande, därför ser jag inga realistiska alternativ till SD (tyvärr).

Om någon skulle fråga mig innan eller efter valet skulle jag dock säga något annat part (M eller S, kanske MP, beroende på vem som frågar).

• Rataxes
    Insider skrev 2015-09-19 19:54:17 följande:
    Tack för motiveringen. Jag är nyfiken på alla de 10 % som röstar på "annat" - ni får gärna göra som driver28 och motivera lite.
    Valde "Annat"

Klassiskt Liberala partiet.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Anonym (sd)

Jag har röstat på sd sen 2010 och skulle rösta på dem igen om det var val idag.

• Satinsilk

SD. När man väl har förstått detta partis politik så finns det inget annat val.

• Mandel

Svårt att veta just nu. Är nyfiken på vad som händer mellan det svenska näringslivet och SD.

Med tanke på den konstiga politik som S för med att ta in massor av människor till landet, men försvåra/fördyra anställningen av folk rimmar lite illa. Även de höjda skatterna på drivmedel och energi fördyrar produktion och leder inte till nyanställningar i första taget...
    Vem ska försörja alla som kommer hit? Vem ska anställa alla som kommer hit? Ska de bli tvingade till svartjobb? Ska alla nya som kommer bli svartavlönade hushållspigor till S-topparna och LO-pamparna?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anton Chigurh

Jag är nöjd om Miljömupparna åker åt helvete.....

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Mandel
    Anton Chigurh skrev 2015-09-21 11:55:40 följande:
    Jag är nöjd om Miljömupparna åker åt helvete.....
    Hur glada kan de vara med höjd skatt på biodrivmedel och större solcellsanläggningar? Känns riktigt miljövänligt att höja skatterna på det...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anton Chigurh
    Mandel skrev 2015-09-21 11:57:59 följande:
    Hur glada kan de vara med höjd skatt på biodrivmedel och större solcellsanläggningar? Känns riktigt miljövänligt att höja skatterna på det...
    Gravöl. Tänker jag.

(Lite långsökt. Men va faen.....)
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Analysera mera
    Analysera mera skrev 2015-09-22 01:25:20 följande:

S och M får bara 10% tillsammans.

10 röster skall det givetvis stå.
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • HenryIronstead

Vågar man rösta på den här sidan? Tänker att det kan pågå åsiktsregistrering precis som på appen disqus. Jag har inte röstat och kommer inte göra det pga denna tanke.

• EnAnonumius
    HenryIronstead skrev 2015-09-23 01:15:18 följande:
    Vågar man rösta på den här sidan? Tänker att det kan pågå åsiktsregistrering precis som på appen disqus. Jag har inte röstat och kommer inte göra det pga denna tanke.
    Tja..  Vad gör det om de anonymt får veta vilket parti du röstar på? 

Det är inte direkt att de får reda på ditt riktiga Namn, adress, personnummer eller vilken tros-/kalsong storlek du har.  För ditt ip-nummer skyddas av PUL och den får inte din ISP lämna ut till tredjepart.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Analysera mera
    EnAnonumius skrev 2015-09-23 01:42:49 följande:

Direktdemokraterna.

• EnAnonumius
    Analysera mera skrev 2015-09-23 01:46:52 följande:
    He he, coolt på ett sätt att det fanns något vi var överens om.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Analysera mera
    EnAnonumius skrev 2015-09-23 01:48:37 följande:

He he, coolt på ett sätt att det fanns något vi var överens om.

Ja, hehe.
Svar på tråden Om det var riksdagsval idag på vilket parti skulle du rösta?