Ska skriva kontrakt men lägenheten är uthyrd till annan?
Hej
Ska försöka hålla mig kort. I juni lades en lägenhet ut på heimstadens hemsida som jag sökte. Nu i september blev jag kallad på visning den 2 september fick jag erbjudande brev och visningen var 11e september. Nu var dock hyran högre och där stod info om att lägenheten blivit totalrenoverad och att hyran därför höjts samt att det är omedelbar inflytt (den 1a oktober). På visningen var lägenheten alltså nyrenoverad och helt tom. De skulle meddela de sökande på måndagen den 14onde. Då fick jag mejl där uthyraren bad om anställningsavtal och lönespecifikationer angående den sökta lägenheten. Hon fick allt av mig. Sedan ringer hon och kallar mig att skriva kontrakt på måndag den 21a september. När vi lägger på skickar hon även ett mejl med info om var kontoret ligger samt när vi ska ses och att det är kontraktsskrivning det gäller. Nu ikväll lördag 19onde får jag höra av en vän att lägenheten är möblerad. Jag blir chockad och åker dit och utifrån ser man att där står möbler i lägenheten. Den är fullt möblerad och där står ett namn på dörren, och jag ska skriva kontrakt på måndag!?
Vad sjutton kan ha hänt? Kan det gå till såhär? Jag har ju blivit lovad lägenheten och ingen har meddelat mig någonting. Visst sjutton får de inte lov att göra så? Vet inte vad jag ska tro och det värsta är att jag får inte veta något alls förrän på måndag. Och hade min vän inte sagt något så hade jag ju gått dit på måndag helt ovetande i tron om att jag ska skriva kontrakt.
Förlåt för långt inlägg