• Anonym (Mickel)

Bestämt dejt med tjej, Hur säga ifrån nu? bilderna ljög!

Hej!

Har haft kontakt med en trevlig tjej ifrån tinder och bilderna på henne där var riktigt bra, så tog och bestämde en träff med henne imorgon.

Försökte leta upp en bild på henne innan men hittade ingenting då hon bara tagit massa selfies. tog nu ikväll och frågade efter hennes facebook och vad får jag se om inte en 85-90kg bastant kvinna på 165cm??

Bilderna på hennes tinder ljög något så kopiöst så jag känner att jag inte vill träffa henne då jag vet att det inte kommer leda någonvart ändå. då hon är trevlig och verkar snäll så vill jag inte vara taskig mot henne på något vis - så hur fan gör man egentligen när man redan har bestämt en träff? 

• Svar på tråden Bestämt dejt med tjej, Hur säga ifrån nu? bilderna ljög!
  • PinkSugar

Är lite i samma situation. På Tinder-bilderna är han skitsnygg, på sina facebook-bilder ser han ut att vara en liten klen 16 årig pojke 

• HäckHäxan
    Nenne666 skrev 2015-09-21 05:43:29 följande:
    Fast jag menar häckhäxans avatarbild som du höjde till skyarna.
    Fas det är inte min pressbild han pratar om utan en helkroppsbild som jag postade tidigare i tråden.
  • En annan Anna
    Anonym (Mickel) skrev 2015-09-20 01:18:37 följande:
    Äsch, jag tycker tinder är bra, har träffat flertalet nya spännande människor därifrån.
    Men vad ska jag säga till henne? - ska man berätta för henne att hennes bilder ljög eller blir man klassad som en idiot i så fall?
    Det är väl självklart att hon kommer att tycka att du är en idiot. 
  • En annan Anna
    Anonym (Mickel) skrev 2015-09-21 00:49:34 följande:
    Du själv kan vara en tönt som hellre ljuger än talar om sanningen. Det är både avtändande att hon ljuger och att hon inte vågar stå för att hon är större.

Om du tittar på häckhäxans bild så utstrålar den både ärlighet och att hon står för den hon är vilket skulle kunna göra mig kåt i alla fall.
    Jag tycker att det är fullkomligt strålande att du drog dig ur dejten. 
    För hennes skull. 
  • Primmeling

Skriv bara att du funderat och inte tror att ni passar för varandra och därför vill du avboka dejten. Man måste ju ändå ha nåt slags hopp om det ska bli nåt. Många av oss singlar har kompisar så det räcker och vill träffa någon för mer än vänskap. Vet man innan att attraktionen från ens egen sida inte kommer att infinna sig finns ingen anledning att slösa varandras tid på dejt.

• Anonym ("Ytlig")

Jag kanske kan roa/oroa någon med följande sanna historia. Jag började prata med en kille på en dejtingsajt, och han kändes snabbt intressant. Vi bytte bilder och bestämde en dejt. Sagt och gjort, jag stod på rätt plats på rätt tid och väntade på en lång blond kille. Efter en stund kom en mycket kort och satt man med glasögon fram och frågade om det är jag som är xxx. Jag svarade att "visst är det jag - vem är du?" varpå han presenterade sig som yyy, killen jag väntade på. Jag stirrade på honom och sa "men det är ju inte du som är på bilderna?" varpå han lite släpigt medgav att han skickat bilder på sin KUSIN istället... Jag blev såklart skitarg och bad honom fara och flyga. Och då hade han mage att över hela Norrmalmstorg skrika åt mig att jag var en "ytlig jävla slyna". Och sedan mail- och SMS-terroriserade han mig jättelänge med allsköns okvädingsord. Skön kille. Till saken hör att jag givetvis hade skickat helt ärliga och nytagna bilder på mig själv och inte hade lurats överhuvudtaget.

Sensmoral - avboka dejten. Om du redan känner att du inte vill träffa henne så bespara er båda den tiden och den besvikelsen.

• Anonym (Hum)
    Anonym ("Ytlig") skrev 2015-09-22 00:21:27 följande:

Jag kanske kan roa/oroa någon med följande sanna historia. Jag började prata med en kille på en dejtingsajt, och han kändes snabbt intressant. Vi bytte bilder och bestämde en dejt. Sagt och gjort, jag stod på rätt plats på rätt tid och väntade på en lång blond kille. Efter en stund kom en mycket kort och satt man med glasögon fram och frågade om det är jag som är xxx. Jag svarade att "visst är det jag - vem är du?" varpå han presenterade sig som yyy, killen jag väntade på. Jag stirrade på honom och sa "men det är ju inte du som är på bilderna?" varpå han lite släpigt medgav att han skickat bilder på sin KUSIN istället... Jag blev såklart skitarg och bad honom fara och flyga. Och då hade han mage att över hela Norrmalmstorg skrika åt mig att jag var en "ytlig jävla slyna". Och sedan mail- och SMS-terroriserade han mig jättelänge med allsköns okvädingsord. Skön kille. Till saken hör att jag givetvis hade skickat helt ärliga och nytagna bilder på mig själv och inte hade lurats överhuvudtaget.

Sensmoral - avboka dejten. Om du redan känner att du inte vill träffa henne så bespara er båda den tiden och den besvikelsen.

Hur är man funtad? Vilken kille...

Får lite ångest över att jag inte uppdaterat min bild på en träningsajt o har nu blivit kontaktad av en kille. Men jag har vart sjuk o klippt av mig håret, tappade liksom hår. Har inte samma look längre... Hur löser man den situationen?!
  • Anonym (hi hi)

Rätt inställning varför nöja sig med mindre för,eller träffas och säg att hon är inte din smak ... 

• Anonym (hi hi)
    Anonym (hi hi) skrev 2015-09-22 10:16:22 följande:

Rätt inställning varför nöja sig med mindre för,eller träffas och säg att hon är inte din smak ... 

bättre va rak och ärlig. '
  • Anonym ("Ytlig")
    Anonym (Hum) skrev 2015-09-22 10:08:10 följande:

Hur är man funtad? Vilken kille...

Får lite ångest över att jag inte uppdaterat min bild på en träningsajt o har nu blivit kontaktad av en kille. Men jag har vart sjuk o klippt av mig håret, tappade liksom hår. Har inte samma look längre... Hur löser man den situationen?!

Jaa du... Han var inte den skarpaste kniven i lådan.

Fortsätt prata med honom. Om det känns bra - ta upp att fotot inte är helt rättvisande. Om han fortfarande är intresserad kanske han förtjänar ett färskt foto. Jag tror på uppriktighet, inte för den andres skull utan för ens egen skull. Man ska vara stolt över sig själv, hur man än ser ut. Att bli dissad vid en eventuell dejt är jobbigare än att bli det genom att skicka ett korrekt foto. Lycka till!
  • Fjäril Vingad
    Anonym (Mickel) skrev 2015-09-20 00:33:09 följande:

Hej!

Har haft kontakt med en trevlig tjej ifrån tinder och bilderna på henne där var riktigt bra, så tog och bestämde en träff med henne imorgon.

Försökte leta upp en bild på henne innan men hittade ingenting då hon bara tagit massa selfies. tog nu ikväll och frågade efter hennes facebook och vad får jag se om inte en 85-90kg bastant kvinna på 165cm??

Bilderna på hennes tinder ljög något så kopiöst så jag känner att jag inte vill träffa henne då jag vet att det inte kommer leda någonvart ändå. då hon är trevlig och verkar snäll så vill jag inte vara taskig mot henne på något vis - så hur fan gör man egentligen när man redan har bestämt en träff? 

Messa henne och säg som det är: du är en ytlig jävel som inte kan se förbi hennes yttre och dumpar henne pga det. 
  • Anonym (hi hi)
    Anonym (hi hi) skrev 2015-09-22 10:17:29 följande:
    bättre va rak och ärlig. '
    Inte bara hänga med och låtsas när man tycker att skitful liksom eller inte din smak...
  • Nightrod

Ljuger man så har man ingen rät att bli sur om man ställer in tycker jag,
    har själv vart med om samma och tycker det är sjukt idiotiskt att ljuga om hur man ser ut eller ha någon anna på sina bilder.

Är man ful så gör något åt det.
    Är du fet så börja banta
    Är du klen börja träna
    om du nu inte kan stå för vad du är utan måste ljuga om det

• En annan Anna
    Nightrod skrev 2015-09-22 12:40:45 följande:

Ljuger man så har man ingen rät att bli sur om man ställer in tycker jag,
    har själv vart med om samma och tycker det är sjukt idiotiskt att ljuga om hur man ser ut eller ha någon anna på sina bilder.

Är man ful så gör något åt det.
    Är du fet så börja banta
    Är du klen börja träna
    om du nu inte kan stå för vad du är utan måste ljuga om det

Är du inte perfekt, älska dig själv ändå. 
  • Anonym (Hum)
    Anonym ("Ytlig") skrev 2015-09-22 10:19:47 följande:

Jaa du... Han var inte den skarpaste kniven i lådan.

Fortsätt prata med honom. Om det känns bra - ta upp att fotot inte är helt rättvisande. Om han fortfarande är intresserad kanske han förtjänar ett färskt foto. Jag tror på uppriktighet, inte för den andres skull utan för ens egen skull. Man ska vara stolt över sig själv, hur man än ser ut. Att bli dissad vid en eventuell dejt är jobbigare än att bli det genom att skicka ett korrekt foto. Lycka till!

Tack, det är av ren lathet jag inte uppdaterat plus att jag saknar mitt hår lite men kommer tbax snart, kanske förhala det. JA, alltså min målsättning stämmer inte heller längre. Det var förra årets... Det känns ju lite pinsamt men räknar ju inte med att ngn ska ragga/leta upp en där!
  • Anonym (hej)

Ga pa dejten och varvstel och trakig

• Anonym ("Ytlig")
    Anonym (Hum) skrev 2015-09-23 15:29:32 följande:

Tack, det är av ren lathet jag inte uppdaterat plus att jag saknar mitt hår lite men kommer tbax snart, kanske förhala det. JA, alltså min målsättning stämmer inte heller längre. Det var förra årets... Det känns ju lite pinsamt men räknar ju inte med att ngn ska ragga/leta upp en där!

Hehehe, det vet du väl: där man minst anar det... Lycka till nu, jag håller tumme för dig! Berätta gärna hur det avlöper, så roligt att höra. Kram
  • Anonym (Hum)
    Anonym ("Ytlig") skrev 2015-09-23 17:45:03 följande:

Hehehe, det vet du väl: där man minst anar det... Lycka till nu, jag håller tumme för dig! Berätta gärna hur det avlöper, så roligt att höra. Kram

Kanske drog på en växel, av socialt medie att döma har han familj. Är förmodligen bara en plain joggingtur. ;p tror vi har ca 0 gemensamt han o jag. Förutom o springa då.
Svar på tråden Bestämt dejt med tjej, Hur säga ifrån nu? bilderna ljög!