• Moonlight83

Går hemma och väntar på att missfallet ska starta

Var i vecka 7+1 när jag började få blödningar.Fick åka in och göra ultraljud och där upptäcktes det att fostret bra var ca 4 veckor  och livmodertappen var öppen.

Så nu går jag hemma och väntar på att missfallet ska starta av sig själv.Vågar inte gå utanför huset då jag är rädd för att det ska starta när jag inte är hemma.
    Har fått en tid på fredag om det inte startat av sig själv innan dess.Föredrar ju spontant missfall framför att skrapas eller behöva ta tabletter men denna väntan kommer ta kål på mig.

Sjukt känsla att man vet vad som komma skall men inte vet när det kommer inträffa.Detta är mitt 4:e missfall/fördröjt missfall på 15 månader.Försöker hålla skenet uppe men är ett vrak inombords.Någon mer som med blivit hemskickad och fått vänta ut att det ska starta av sig själv?

• Svar på tråden Går hemma och väntar på att missfallet ska starta
  • Anonym (beenthere)

Jag fick göra ett nytt VUL efter en vecka och då kroppen inte startat upp missfallet själv då så fick jag tabletter. Fick sen tid knappt en vecka senare, då allt inte kommit ut då så blev det ytterligare en omgång tabletter.
    För mig fungerade cytotec ok, ingen skrämselhistoria.

Stor kram till dig!!

• anele

Ja, jag var med om liknande precis. Jag var i vecka 9 när jag gjorde första ultraljudet efter en lätt blödning, då sa de att fostret var i v 5-6 och jag fick tid en vecka senare. På andra ultraljudet hade inget förändrats. Jag fick gå hem och skulle få en tid för att få tabletter veckan efter om det inte kom igång självt. För mig dröjde det två dagar efter andra ultraljudet så satte det igång.

Jag håller med om att det var en konstig känsla att bara vänta på missfallet - och precis som du hoppades jag att det skulle sätta igång själv för att slippa ta tabletter.

• Anonym (?)

Hur har de gått för dig?

Svar på tråden Går hemma och väntar på att missfallet ska starta