• Anonym (Hyfsat ung)

Tänkte behålla men velar nu pga. förhållandet svajar

Efter att blivit oplanerat gravid var valet väldigt svårt för mig. Min pojkvän vill att jag ska behålla, han älskar barn. Efter att tänkt genom allt ett par veckor sade jag att jag ville behålla.

Men nu så ser jag hur vårt förhållande bara blir sämre och sämre. Han har saker i sitt liv som gör att han inte mår bra, för att bearbeta det festar han. Han klarar inte av att sitta hemma med mig en fredagskväll och chilla, han hänger hellre med kompisar med/utan alkohol.

Och jag mår inte bra pga. vår relation, jag får alltid skiten för allt. Om något försvinner eller problem uppkommer får jag alltid skulden. Oavsett. Han litar inte på mig heller trots att jag aldrig gjort något för att han inte ska kunna lita på mig.

Jag litar på honom, eller litade. Nu så vet jag inte riktigt. Efter att han gjort allt annat än att spendera sin tid med mig på våran utlandssemester så var jag så sårad och fick dålig magkänsla och kollade hans fb. Min oroliga mage hade rätt. Han skrev med en tjej från semestern om att flytta dit och jobba och att han älskade henne, I love you. Han hade även flörtat med andra tjejer via fb.....

Jag själv ser hur illa livet kommer bli. Att allt ansvar kommer att falla på mig. En sak är att vilja ha barn, en annan sak är att vara mogen nog att klara av det.

Jag vill inte göra abort. Men kan vill ännu mindre bli singelmamma just nu. Har inte ekonomi /bostad/förutsättningarna för det.

Är i vecka 12 :/ :( :'(

• Svar på tråden Tänkte behålla men velar nu pga. förhållandet svajar
  • Iowhannah

Du vill inte göra abort och du vill inte vara singelmamma. Men vill du vara fast med nån som inte behandlar dig rättvist? Ta kontakt med andra singelmammor så ska du nog se att det går jättebra!

Antingen så tar ni tag i ert förhållande, på riktigt, eller så drar du. Du och barnet kommer få ett bra liv, även om ni inte kommer ha fett med cash.

Svar på tråden Tänkte behålla men velar nu pga. förhållandet svajar