• elsmamma

    Klassresa - Tips på hur vi får ihop pengar!

    Våra barn i 6:an (12år) vill åka på en klassresa och nu har jag tagit på mig ansvaret som klassförälder. Jag vill ha tips på hur vi kan få in pengar, Newbody, Kakservice, Delikatesskungen, samla pant m.m kan vi glömma för det säljer/gör redan alla i sina föreningar så vi behöver något annorlunda, unikt.


    Några bra tips?

  • Svar på tråden Klassresa - Tips på hur vi får ihop pengar!
  • Filiplopp

    Höststäda i folks trädgårdar. Det hade jag nappat på.

  • pigglet

    Vi sålde fika efter 1:a adventsgudstjänsten, det gav bra med pengar. Kan man hitta liknande ställen, där det är mycket folk och man ändå är ensamma om att sälja fika? Kolla runt med Folkets Hus eller kyrkor?

    Annars gav Newbody riktigt bra betalt faktiskt.

  • Lambda

    Gör ett schema där eleverna (föräldrarna) bakar och sedan står ett par timmar T ex lördag förmiddag på stan. Sälja lotter. Anordna disco och även där schema på vilka gör vad. Inträde plus sälja dricka/popcorn/. Finns massa olika grejer att sälja genom klassen.

  • alla har olika åsikter
    elsmamma skrev 2015-09-22 00:05:08 följande:

    Våra barn i 6:an (12år) vill åka på en klassresa och nu har jag tagit på mig ansvaret som klassförälder. Jag vill ha tips på hur vi kan få in pengar, Newbody, Kakservice, Delikatesskungen, samla pant m.m kan vi glömma för det säljer/gör redan alla i sina föreningar så vi behöver något annorlunda, unikt.

    Några bra tips?


    Loppis
  • Ink

    Har faktiskt ingen aning hur vi lyckades få ihop så mycket. Men när jag gick i 6an sålde vi frön/fryspåsar/basic underkläder. Samt hade vi hand om skolans disco och tog av vinsten till klasskassan. 

    På något vänster fick vi in över 100k och drog till Rhodos på klass/studieresa i en vecka.

Svar på tråden Klassresa - Tips på hur vi får ihop pengar!