Vilket parti får minst andel röster vid riksdagsvalet 2018?
Men som ändå blir ett riksdagsparti genom att inte hamna under 4%.
Men som ändå blir ett riksdagsparti genom att inte hamna under 4%.
Ni borde göra om den här omröstningen. Man tittar inte på trådstartstexten som står längst ner när man röstar. Man tittar på rubriken och alternativen. Alla Firöster kan läggas till MP istället.
Källa på det? OK ...
Inizio frågade relativt nyss och feminism dyker inte ens upp på radarn. De tretton första är annan än jämställdhet och feminism:
www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21246091.ab
Ipsos frågade innan sommaren och 3% (tre procent) tycker att jämställdhet är viktigaste frågan:
www.ipsos.se/sites/default/files/pdf/DN_Ipsos_valjarnas_viktigaste_fragor_juni_2015_0.pdf
Man ska leva i en bra snäv värld för att uppfatta att jämställdhet och feminism är en stor och viktig fråga.
?
Ja, några enstaka individer tycker fortfarande att feminism är viktigt, man har frågat dem. Men nu var ju frågan om det räcker till att få fler röster i riksdagsvalet. Några få individer räcker inte långt då.
Jämförelsen var med SD som istället lever på invandringsfrågan.
Så om inte feminismen skall lyfta Fi över 4%, vilken fråga ska göra det då?
Jag tror det är så att du hoppas ATT de kommer in och komponerar ihop något slags bästa-scenario efter det.
Vad i allmänhet folk tycker om betydelsen av deras huvudfråga är relativt klart utifrån opinionsmätningar och utifrån dessa är det svårt att se att Fi skulle få över fyra procent i nästa riksdagsval.
Nu kommer jag låta som en SD:are, men folk borde faktiskt kolla upp vad FI står för och tycker innan man dönar på med sina fördomar om dem.
Jämförelsen med SD haltar eftersom deras fråga ständigt ökat i betydelse. Fis fråga ligger i bästa fall still, långt, långt ned på folks prio-lista.
Sedan är det skillnad i att fördubblas i storlek från två till fyra procent än att gå från 10-13.
Bara en sådan sak som att den som ev funderar på att rösta på Fi måste avgöra om det är värt risken att hans/hennes röst kommer att vara förlorad under 4%-strecket när valet är sluträknat.
Jag tror inte att det är fördomar, de flesta vet nog skapligt vad FI står för. Problemet är att det är för liten skillnad mellan FI och övriga vänsterpartier.
Såväl V som MP har i stort sett samma partiprogram.
Jag tror inte att det är fördomar, de flesta vet nog skapligt vad FI står för. Problemet är att det är för liten skillnad mellan FI och övriga vänsterpartier.
Såväl V som MP har i stort sett samma partiprogram.
Så pass nya och så pass nischade som det är så är det svårt att se att särskilt många röstar på Fi för något annat än deras feminism.
Någon som hört något om Fi:s jordbrukspolitik?
Det är inte direkt så att man tänker statsbärande parti när man tänker på Fi.
Det är inte svårt att följa sitt partiprogram så länge man inte riskerar att hamna i regeringen och måste leva upp till det.