• Jagoda

Tjock slemhinna, ingen mens, negativt gravtest.

Hej!

Hjälp!! Börjar undra lite vad som händer med min kropp.

Hade mens 19/8, utslag på ägglossningstest 3/10.

Min mens är oregelbunden, mellan 30-33 dagar. När vi försökte med vår son för 3 år sedan var mensen mellan 29-36 dagar.

Hela helgen som var, var jag hundra på att mensen skulle komma, efter känningar i magen. Men ingen mens.

I måndags var jag hos gyn för att kolla så att allt ser bra ut och prata om min mens. Jag var då på dag 34 utan mens i sikte.

Allt såg bra ut och hon kunde se att jag haft ägglossning och sa även efter VUL att om inte mensen kommer om en vecka skall jag ta ett test "för min slemhinna var rätt tjock". Både måndag och igår hade jag känningar i magen, på sidorna långt nere som kommer och går.

I morse kunde jag inte hålla mig längre och tog ett test, negativt! Jag känner att nått "händer i min kropp", kanske mens. Vet inte. Idag är dag 36, utan mens.

Vad händer??? Kan det vara något fel på mig?? Något som hänt?? För gravid kan jag väl inte vara nu, om det visade negativt idag. Då borde det visat nått.

Men med tanke på mina känningar i magen och tjock slemhinna på VUL och negativt gravtest så börjar jag bli orolig!!

Vad tror ni?

• Svar på tråden Tjock slemhinna, ingen mens, negativt gravtest.
  • HJohannesson

Mensen kan bli sen om man tänker för mycket! Men den kommer tillslut. Din ägglossning kan ju ha varit senare också.

Du borde fått ett positivt graviditetstest om du är gravid. Det är vääldigt ovanligt att man får negativt och är gravid iaf.!

Jag väntar på få göra ivf och ville inget hellre än att mensen skulle komma. 5 dagar extra dröjde det.

Lycka till :)

• Jagoda
    HJohannesson skrev 2015-09-23 07:35:46 följande:

Mensen kan bli sen om man tänker för mycket! Men den kommer tillslut. Din ägglossning kan ju ha varit senare också.

Du borde fått ett positivt graviditetstest om du är gravid. Det är vääldigt ovanligt att man får negativt och är gravid iaf.!

Jag väntar på få göra ivf och ville inget hellre än att mensen skulle komma. 5 dagar extra dröjde det.

Lycka till :)

Min mens har alltid kommit oavsett hur mycket jag tänker. Aldrig passerat 36, men det kanske den gör nu då:(

Började mest bli orolig att något är fel!
  • skogstjejen19
    Jagoda skrev 2015-09-23 07:23:40 följande:

Hej!

Hjälp!! Börjar undra lite vad som händer med min kropp.

Hade mens 19/8, utslag på ägglossningstest 3/10.

Min mens är oregelbunden, mellan 30-33 dagar. När vi försökte med vår son för 3 år sedan var mensen mellan 29-36 dagar.

Hela helgen som var, var jag hundra på att mensen skulle komma, efter känningar i magen. Men ingen mens.

I måndags var jag hos gyn för att kolla så att allt ser bra ut och prata om min mens. Jag var då på dag 34 utan mens i sikte.

Allt såg bra ut och hon kunde se att jag haft ägglossning och sa även efter VUL att om inte mensen kommer om en vecka skall jag ta ett test "för min slemhinna var rätt tjock". Både måndag och igår hade jag känningar i magen, på sidorna långt nere som kommer och går.

I morse kunde jag inte hålla mig längre och tog ett test, negativt! Jag känner att nått "händer i min kropp", kanske mens. Vet inte. Idag är dag 36, utan mens.

Vad händer??? Kan det vara något fel på mig?? Något som hänt?? För gravid kan jag väl inte vara nu, om det visade negativt idag. Då borde det visat nått.

Men med tanke på mina känningar i magen och tjock slemhinna på VUL och negativt gravtest så börjar jag bli orolig!!

Vad tror ni?

Jag tror att du hade äl den helgen du hade känningar i magen, för om du var till gyn på måndagen och hon såg att du haft äl så bör hon ha sett en äggblåsa som sprukit och det ser man inte flera dagar efter utan den försvinner rätt snabbt.

Så det är på tok för tidigt att testa redan nu,

Det tar ju några dagar för det befruktade ägget att fästa också.

Önskar dig lyckatill och hoppas att du får ett plus om 1 vecka
  • Jagoda
    skogstjejen19 skrev 2015-09-23 07:55:00 följande:
    Jag tror att du hade äl den helgen du hade känningar i magen, för om du var till gyn på måndagen och hon såg att du haft äl så bör hon ha sett en äggblåsa som sprukit och det ser man inte flera dagar efter utan den försvinner rätt snabbt.

Så det är på tok för tidigt att testa redan nu,

Det tar ju några dagar för det befruktade ägget att fästa också.

Önskar dig lyckatill och hoppas att du får ett plus om 1 vecka
    Jag undrar om hon på gyn uttryckte sig fel. För om jag inte missminner mig så pratade hon om en cysta. Jag blev chockad när hon sa att hon kunde se att jag haft ägglossning på höger sida. Då sa jag: "nu, nyligen??" Eftersom jag testade positivt på clearblue ägglossning 3/9. Nej sa hon då, o pratade något om att man kan se vilken sida som varit aktiv och tyckte sedan hon sa att en cysta finns kvar efter varje ägglossning om man haft ägglossning.

Är väldigt missnöjd efter mitt besök och kände mig rätt förvirrad när jag gick därifrån.
  • KanDetHändaNu

Jag tycker din cykel låter regelbunden jämfört med min som pendlar mellan 24-30 dagar (ligger oftast på 25-27 dagar). Som längst har min blivit 10 dagar försenad.

Det det jag har fått lära mig här är att det brukar ta ca 7-10 dagar för ägget att fästa, och att vissa kvinnor är låghormonare och kan få första plusset långt efter bim

• KanDetHändaNu
    Jagoda skrev 2015-09-23 08:06:53 följande:

Jag undrar om hon på gyn uttryckte sig fel. För om jag inte missminner mig så pratade hon om en cysta. Jag blev chockad när hon sa att hon kunde se att jag haft ägglossning på höger sida. Då sa jag: "nu, nyligen??" Eftersom jag testade positivt på clearblue ägglossning 3/9. Nej sa hon då, o pratade något om att man kan se vilken sida som varit aktiv och tyckte sedan hon sa att en cysta finns kvar efter varje ägglossning om man haft ägglossning.

Är väldigt missnöjd efter mitt besök och kände mig rätt förvirrad när jag gick därifrån.

Äl test kan väl reagera på andra hormoner också? Blev livrädd när jag var hos gyn när dom sa att dom såg en cysta, tills jag fick veta att dom kan kalla äggen för det
  • Jagoda

Känns som jag helt enkelt från avvakta och se vad som händer.

"Kände" där nere på mig själv igår för det var rätt ömt under VUL.

Jag var rätt svullen i underlivet och tappen ganska låg o mjuk. Kändes annorlunda där nere.

Vet inte alls vad som händer med min kropp!!!!

• skogstjejen19
    Jagoda skrev 2015-09-23 08:39:44 följande:

Känns som jag helt enkelt från avvakta och se vad som händer.

"Kände" där nere på mig själv igår för det var rätt ömt under VUL.

Jag var rätt svullen i underlivet och tappen ganska låg o mjuk. Kändes annorlunda där nere.

Vet inte alls vad som händer med min kropp!!!!

Hur går det?
  • issahbella1

Är också i samma situation. Utebliven mens i snart två veckor men är inte gravid för jag har tagit 2 gravtest..

Fick missfall (sent) i somras och har haft infektioner och fått opereras, med andra ord jag fick komplikationer av den miniförlossningen.. Mensen kom tillbaka och var helt förändrad men den kom iallafall.. förutom nu.. var hos gyn för två veckor sen och han såg på min slemhinna att den var tjock men ingenting har hänt:(

Slemhinnan växer ju innan man får mens. Men om den är tjock och mensen inte kommer, vad händer med slemhinnan då? Forsätter växer till nästa månad? (;)

• josefinela

Hej! Nu är jag lite sen i denna tråd men hur gick det för er? Jag har nämnligen liknande problem nu. Fick utslag på ägglossningsstickor för 3 veckor sen och nu är mensen 1 vecka sen och inget plus på gravtesten. Haft känningar i nedre delen av magen enda sen ja vänta min mens för en vecka sen. Men känns inte som mensvärk. Var på undersökning och vul idag och hon sa att allt såg bra ut både på vul och prover. Hon sa att jag haft ägglossning eller att den är påväg. Hon sa även att jag hade tjock slemhinna. Mer än så sa hon väl inte förutom att mensen kanske kommer snart..att jag får avvakta. Så jag blev inte mycket klokare. Plussade ni sen eller hur gick det??

Svar på tråden Tjock slemhinna, ingen mens, negativt gravtest.