• nea1234

Kanarieöarna - övertyga mig eller få mig på bättre tankar

Vill komma iväg på en solsemester i höst/vinter. Åker med sambo och två barn, 8 och 1 år. Vill helst inte ha för lång restid första gången när vi reser med minstingen därför gick Thailand bort annars tycker jag att det är underbart. Har varit på Teneriffa en gång, ospec. Hamnade då på norra delen och hade otur med vädret. Sedan dess har jag varit väldigt skeptisk till kanarieöarna. Har ändå kollat på Blue village på Teneriffa samt Sunwing Arguineguin på Gran Canaria. Fastnade lite mer för Sunwing hotellet men vet inte om jag kan motivera prisskillnaden på 7000 kr för mig själv. Har ni bra/dåliga erfarenheter av dessa hotell? Eller kan ni ge mig andra, bättre tips?

• Svar på tråden Kanarieöarna - övertyga mig eller få mig på bättre tankar
  • Badfantasten

Just de hotellen vet jag inget om men vi var på Kanarieöarna (gran canaria och bodde på maspalomas) v 43-44 förra året och hade över 30 grader och sol i 14 dgr.

Nästa vecka åker vi samma period, i 2 v till södra teneriffa i år. Vi är en familj på barn på 8 och 9 år.

S teneriffa och gran canarie brukar ha toppen väder nu.

Så jag hoppas på det i år igen.

• Badfantasten

Vi är annars en Asien fantast familj som rest många ggr till Thailand och Malaysia. Men nu har vi pga skolplikt mm fått resa lite kortare resor och velat besöka Kanarieöarna, mallorca mm

Flygresan är lång till thailand men går alltid bra med barnen. Det har alltid funkat bra så låt inte resan dit avskräcka dig!

• Anonym (dubai!)

Dubai!

Perfekt väder, varmt i luften och vattnet.
    Härliga stränder.
    OK restid. (ca 7 timmar från ARN - DXB)
    OK pris (flyg under 10 000 kr för er familj från ARN med Norwegian).
    Bra mat.
    Rent och fint.

• Freja L

Jag har varit på Mallorca och Fuerteventura och vi hade bra väder på båda ställena. På Mallorca bokade vi också Blue Village där vi fick lägenhetshotell precis vid stranden och var mycket barnvänligt ställe. Dock vet jag inte hur varmt det är. Annars kan jag rekommendera fastlandet i Spanien också =) Vädret kan man aldrig vara helt 100 på hur det blir tyvärr.

www.frejalimelake.com

Svar på tråden Kanarieöarna - övertyga mig eller få mig på bättre tankar