• jjeessiicahh

Barnvagn med liten bil

Hej, det är såhär att jag och min sambo planerar att skaffa barn. 
    Det är mycket att tänka på och man kommer på nya saker varje månad. 

Detta med bil har blivit viktigt nu och undrar hur det fungerar med en liten bil, någon som har erfarenhet?.. Jag åker inte mycket bil mer än när jag åker och hälsar på mina föräldrar och till jobbet (men då kommer jag självklart inte behöva barnvagnen). Att man då tillfälligt kan fälla ner sätet och få in en barnvagn är min tanke, men det kanske blir jobbigt i längden? Någon som har liten bil och har barnvagn som får plats utan att tycka det är jättejobbigt? :) 
    Sambon och jag sitter ju fram, två av sätena där bak kan man fälla ner tillfälligt och ha barnstol i den platsen som finns kvar? 

Tack för svar! :)

• Svar på tråden Barnvagn med liten bil
  • Sisisisi

Jag hade en liten bil ett tag så jag var tvungen att dela på vagnen. Sittdelen ställde jag i baksätet och spände fast såklart och chassit fick plats i bagaget. Sen skaffade jag en mindre vagn och sen en större bil :) Bilstolar tar ju en del plats så för att kunna sitta bekvämt i fram med en bilstol bakom så behövs det ofta en större bil.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • zemer

Beror ju på vad ni har för bil och vagn. Hade förut en äldre liten Opel Astra men bagaget va ändå helt okej och en stor klumpig brio vagn fick plats. Idag har jag en Saab 93 halvkombi, heller ingen problem och nu har jag två barn.

Svar på tråden Barnvagn med liten bil