• Anonym (TS)

Håller ni med Katrin Zytomierska om att feta människor är fula och mår dåligt?

Ni som såg klippet hos Malou von siwers.

• Svar på tråden Håller ni med Katrin Zytomierska om att feta människor är fula och mår dåligt?
  • Anonym (asta kvarts)
    Snygg kotlett skrev 2015-09-29 10:20:20 följande:
    Släng dig i nån sjö och bada där
    Jag fattar nivån på intellektet.
  • Anonym (Lycka)
    Anonym (Tjock tjej) skrev 2015-09-29 11:16:43 följande:

Om du nu inte är kroppsbyggare och är vältränad, är du inte orolig då din fetma innebär ett risktillstånd för din hälsa? Du har ett BMI på 38 på gränsen till fetma grad 3, och även om du tycker dig må jättebra så är det en överbelastning för dina organ samt att fettmassan utsöndrar hormoner som påverkar den psykiska hälsan negativt.

Endel mediciner mot allvarliga kroniska sjukdomar kan få majoriteten av människor som tar dem att drastiskt gå upp i vikt trots att de tränar en timme dagligen och äter hälsosamt. Ska man välja att dö av blodpropp eller en obehandlad kronisk sjukdom. Jag talar om 10-30 kg viktökning per år. personen kan ha 40 Bmi Det enda som kan hjälpa att hålla normalvikt då är att utesluta allt som inte är packat med vitaminer och hålla söt mat på långt avstånd samt att motionera lätt intervall. lchf hjälper inte alltid. Det är inte lätt att vara sjuk.
  • Stolt Farsa
    LauraPalmer skrev 2015-09-30 13:40:39 följande:

Snygg är jag inte, men särskilt dåligt mår jag inte för det.

Är det du själv som tycker det eller har någon sagt det till dig?
  • LauraPalmer
    Stolt Farsa skrev 2015-09-30 15:26:53 följande:
    Är det du själv som tycker det eller har någon sagt det till dig?
    Jag tycker inte det, troligen inte många andra heller. Men som sagt, det är inget jag mår dåligt över.
  • Anonym (Tjock tjej)
    Anonym (Lycka) skrev 2015-09-30 13:33:00 följande:

Endel mediciner mot allvarliga kroniska sjukdomar kan få majoriteten av människor som tar dem att drastiskt gå upp i vikt trots att de tränar en timme dagligen och äter hälsosamt. Ska man välja att dö av blodpropp eller en obehandlad kronisk sjukdom. Jag talar om 10-30 kg viktökning per år. personen kan ha 40 Bmi Det enda som kan hjälpa att hålla normalvikt då är att utesluta allt som inte är packat med vitaminer och hålla söt mat på långt avstånd samt att motionera lätt intervall. lchf hjälper inte alltid. Det är inte lätt att vara sjuk.

Nej det håller jag med om att det är en hemsk situation att vara sjuk! Jag har själv vänner som gått på kortison och drabbats av övervikt på köpet. Men, tänk dig då fullt friska människor som väljer att vara överviktiga? Som låter det gå så långt att vissa tillslut genomgår en operation där man skär bort ett friskt organ från kroppen för att försöka bota något som är mentalt? Hur hemskt är inte det? Det är som att välja att ha början på bröstcancer och man vet att det är farligt men låter det gå så långt att det inte längre går att bota så man får operera bort brösten tillslut. Att vara frisk och ändå göra ett aktivt val att väga för mycket är för mig oförståeligt.
  • Anonym (Relax)
    Anonym (Tjock tjej) skrev 2015-09-30 19:02:17 följande:
    Nej det håller jag med om att det är en hemsk situation att vara sjuk! Jag har själv vänner som gått på kortison och drabbats av övervikt på köpet. Men, tänk dig då fullt friska människor som väljer att vara överviktiga? Som låter det gå så långt att vissa tillslut genomgår en operation där man skär bort ett friskt organ från kroppen för att försöka bota något som är mentalt? Hur hemskt är inte det? Det är som att välja att ha början på bröstcancer och man vet att det är farligt men låter det gå så långt att det inte längre går att bota så man får operera bort brösten tillslut. Att vara frisk och ändå göra ett aktivt val att väga för mycket är för mig oförståeligt.
    Ja, vi märker att du inte förstår. 
    Synd, men mest tror jag det handlar om att inte vilja förstå. 
  • Anonym (Tjock tjej)
    Anonym (Relax) skrev 2015-09-30 21:03:46 följande:

Ja, vi märker att du inte förstår. 

Synd, men mest tror jag det handlar om att inte vilja förstå. 

Förklara för mig då varför man gör ett aktivt val att väga mer än vad kroppen är gjord för. För- och nackdelar.
  • Anonym (Zexzlakzar)

Måste sluta läsa den här tråden- blir sugen på choklad, kakor och chips bara jag läser den...

• Ego Lovers
    Anonym (Tjock tjej) skrev 2015-09-28 13:38:02 följande:
    Jag har som max vägt 7 kilo för mycket, enligt min läkare. Jag fick panik och mådde dåligt och kämpade för att gå ner till normalvikt. Värre hade dock varit om min läkare sagt "Du väger för mycket, men det är ok. Det är normalt idag att ha mer kroppsfett än vad kroppen är konstruerad för."

Vad säger din läkare om din vikt? Du måste ju gjort en hälsokontroll i år om du säger att du mår bra?
    Om din läkare aldrig hade sagt något, hade du mått dåligt då eller mådde du dåligt innan läkaren påpekade dina extra sju kilo? För iom läkarens kommentar hände något i ditt psyke och du började må dåligt antagligen.

Många mår bra i sitt psyke men när folk kommenterar så börjat psyket brytas ner. Det är sådant som påverkar dig och Katrin samt väldigt många andra. Det sätter sig på psyket. Och mår man dåligt psykiskt så påverkas hela kroppen.
  • Ego Lovers
    Anonym (Tjock tjej) skrev 2015-09-28 17:24:59 följande:
    Hela Din argumentation fallerar då jag inte använder ordet smal. Någonsin. Jag håller mig till deskriptiva definitioner som underviktig, normalviktig, överviktig och fetma. Sen att läsaren förknippar ordet normalvikt med smal, är inte mitt problem.

Ordet smal betyder ingenting i denna diskussion. Det är ingen vikt, inget mått, inget värde etc.

Om du tar upp matmissbruk nu får det stå för dig. Det tråden handlar om som togs upp i TS är huruvida en person som uttalat sig i tv ang vikt hade rätt eller fel. Och det svarade jag på i mitt första inlägg.
    Du håller dig till underviktig, normalviktig och överviktig men du har glömt att varje människa är jätteviktig och man gör dom ingen tjänst genom att bryta ner deras psyke genom att påstå att de är tjocka. Stör man ett bra psyke så man mår dåligt finns det större risk till ätstörning dvs man äter mer än att man går ner i vikt. En viktnedgång där måste motivationen komma inifrån den som ska gå ner i vikt. All yttre påverkan kan ge motsatt effekt men gränslösa människor har svårt att förstå det.
  • choklad
    Anonym (Tjock tjej) skrev 2015-09-30 21:10:51 följande:

Förklara för mig då varför man gör ett aktivt val att väga mer än vad kroppen är gjord för. För- och nackdelar.

Jag gör inte mina val i livet baserat på hur min vikt påverkas. Jag har gjort val utifrån andra parametrar och vissa av dem innebär samtidigt en viktökning. Jag äter inte en glass för att gå upp i vikt, jag äter en glass för att det är gott och en kompis frågar om vi inte ska gå och äta glass och det gör mig glad att umgås med mina vänner. Så jag skulle inte säga att jag gör ett aktivt val att vara överviktig, däremot gör jag andra val som har som en sidoeffekt att jag förblir överviktig.
Svar på tråden Håller ni med Katrin Zytomierska om att feta människor är fula och mår dåligt?