• Mynameismorganfreemanbutisoundli

Hur blir jag bredare byggd?

Hej, jag har en fråga som kanske är svår att svara på men let's do it

Hur blir jag bredare byggd?

Alltså jag har märkt att jag börjar bli lite mindre och smalare. Och det är jobbigt. Och när jag försöker äta mer mat så går det direkt till magen och det resulterar sig att jag blir liten/klen och har en mage som hänger ut. Hur fan ska jag göra för att bli mer bred axlad och "biffigare" som jag var innan? Jag börjar verkligen få komplex över detta då andra också börjar märka det och kommentera det när innan jag brukade vara den som var störst och starkast. Hur ska jag göra? Ska jag bara träna på och äta riktigt nyttig mat?

Snälla ge mig ett väl detaljerat svar

Tack som fan om ni svarar, jag älskar er!

• Svar på tråden Hur blir jag bredare byggd?
  • Aniiee

Tränar tung styrketräning, så du får större muskler.

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Vickan I

Tung styrketräning som ovan skrev. Få reps och se till att få i dig tillräckligt med protein.

• cirkusmusen
    Mynameismorganfreemanbutisoundli skrev 2015-09-24 22:01:35 följande:
    Vad anses tungt då?
    Det är väldigt individuellt. Men du ska max orka 12 reps av den vikten. Jag brukar ligga på runt 8-10 reps
  • Aniiee
    Mynameismorganfreemanbutisoundli skrev 2015-09-24 22:01:05 följande:
    Och vad är tungt då?
    Mynameismorganfreemanbutisoundli skrev 2015-09-24 22:01:35 följande:
    Vad anses tungt då?

Det beror naturligtvis på hur stark du är. Du måste testa och träna. 
  • Aniiee
    cirkusmusen skrev 2015-09-24 22:07:22 följande:
    Det är väldigt individuellt. Men du ska max orka 12 reps av den vikten. Jag brukar ligga på runt 8-10 reps
    Tillägger, med rätt teknik orkar man dessutom ofta mer än om man inte har någon eller om man har felaktig teknik.
  • Anonym (Grabben brevid)
    Mynameismorganfreemanbutisoundli skrev 2015-09-24 22:33:01 följande:

Finns det naturliga sätt istället? Jag har inte tillgång till gym då jag har lite till ingen tid för att gå till gym och träna där. Finns det några "naturligare" sätt istället?

Armhävningar brukar "blåsa" upp överkroppen.
  • Aniiee
    Mynameismorganfreemanbutisoundli skrev 2015-09-24 22:33:01 följande:

Finns det naturliga sätt istället? Jag har inte tillgång till gym då jag har lite till ingen tid för att gå till gym och träna där. Finns det några "naturligare" sätt istället?

Naturliga? Ja, det är klart. Allt vi gör är naturligt. Men om du menar saker som du kan göra hemma utan redskap eller med redskap du kan ha hemma, så armhävningar, som Grabben bredvid sa. Sidolyft för axlarna och framåtlutade sidolyft. Enarmsrodd med hantlar. Ja, jag koncentrerar mig på träning för axlarna, eftersom jag antar att det är just axelbredd du är ute efter.

Men gå in på tex hemmaträing.se och se om du hittar något där. De har hela färdiga träningsprogram som du kan utföra hemma med och utan redskap.
  • Mynameismorganfreemanbutisoundli
    Anonym (Grabben brevid) skrev 2015-09-24 22:39:54 följande:

Armhävningar brukar "blåsa" upp överkroppen.

Okey, armhävningar åt överkroppen

Men de nedra delarna då? Vill inte ha en stor överkropp men små ben lol
  • Anonym (Grabben brevid)
    Mynameismorganfreemanbutisoundli skrev 2015-09-25 22:18:58 följande:

Då får du gå i trappor...många trappor..
  • Deacon
    Mynameismorganfreemanbutisoundli skrev 2015-09-25 22:18:58 följande:

Kan du inte gå till gymmet och köra knäböjning eler bencurl så kan du träna utfall, och knäböjningar utan vikter. "Problemet" då blir att det blir "för lätt". För att öka i volym ska du bara orka 6-8 reps, för att öka maximalt i styrka ska du orka 2-4 reps. Tränar du uthållighet i muskeln ligger rekommenderat reps på 10-12. 

Du får kanske ta på dig en ryggsäck och lasta den full med petflaskor fulla med vatten. Då får du lite belastning och kan bygga volym i lår samt forma baken ifall det behövs.

För vaderna brukar man köra någon form av tåhävningar.

Lycka till!
Svar på tråden Hur blir jag bredare byggd?