• Upplysningen

Vakna upp världen!

Hej alla föräldrar- och blivande föräldrar där ute i vårt avlånga land!

Det är dags att vakna upp, speciellt om vi ska kunna leva upp till påståendet att vi faktiskt bryr oss om våra yngre- och kommande generationer.

Oroligheterna runt om i världen har ökat kraftigt under de senaste åren, men vad många inte vet (orsakerna är flera) är de bakomliggande faktorerna till detta faktum. Självklart går det inte att peka ut någon/några som ensamt står ansvariga för dessa oroligheter. Men det går tydligt att urskilja vem/vilka som bär ett större ansvar i varför världsbilden ser ut som den gör idag. I detta fall är det USA:s imperialistiska utrikespolitik som skapat de största ringarna på vattenytan. Trodde du till exempel att al-Qaida ensamt genomförde terroristattackerna den 11 september 2001? Tänk om kära medmänniska.
    Är jag en konspirationsteoretiker kanske du frågar dig nu? Till dig säger jag: Öppna öronen och ögonen, om inte för din egen- så gör det för dina barns skull, världen är mörkare plats än vad du tror.
    Fraktioner ur USA:S regering- och finansiella elit var delaktiga i genomförandet av terroristattackerna den elfte september 2001. Förmodligen så var syftet med aktionen att rättfärdiga det globala "kriget mot terrorismen" som USA startade direkt efter attackerna (däribland återfinns kriget i Afghanistan, 2001 och Irakkriget, 2003). ISIS är även ett fenomen som vuxit fram som ett resultat av dessa konflikter.   

Arkitekter, vetenskapsmän och psykologer krossar myten om att al-Qaida ensamt ligger bakom 9/11:

Om du har något konstruktivt att tillägga gör det i sådana fall EFTER du har sett denna dokumentär. Syftet med mitt inlägg är att skapa en djupare förståelse- och insikt i världspolitiken bland svenska folket - kunskap är makt, sprid ordet vidare!

MVH
    Rättvisan

Vakna upp världen!
  • Svar på tråden Vakna upp världen!
  • Rakad Apa
    Tow2Mater skrev 2015-09-25 02:49:06 följande:

f u

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
Svar på tråden Vakna upp världen!