• Irbjo

Vräka illegala ockupanter

www.svt.se/ug/ visade upp hur eländigt romer har det, men även vad de gör som kan hyra ut andras hus eller ockupera privat mark, som anses vara en privatsak att vräka med fogden.
    En markägare vill bli av med dom och en husägare vill ha tillbaks sitt hus. Man man ska ha namn på alla och det kostar pengar att vräka.
    Polisen vill inte hjälpa till. Rädda för vad då när en rad brott begås med bilar, egenmäktigt förfarande, olaga intrång och ev. mer?

• Svar på tråden Vräka illegala ockupanter
  • Ego Lovers

Jag tänkte jag skulle flytta in på Drottningholms slott! Kan romerna så kan väl jag också och bör bli behandlad på samma sätt som romerna dvs så länge jag inte stulit något får jag bo kvar

• Hummeldummel

Faktiskt är det riktigt märkligt. Det är ju utan tvekan en organisatorisk fråga. Myndigheter borde verkligen samverka och se till att lagen ändras!

• Ego Lovers
    Irbjo skrev 2015-09-25 03:10:41 följande:

Säpo har nog synpunkter

Säpo? Nä jag gör ju inget olagligt enligt kommunpolitikerna
  • Moderno

Polisen avskrev det äldre parets anmälan på grund av bristande uppsåt. Den fortsatte alltså inte utredningen gällande misstanken om egenmäktigt förfarande. Men för det brottet eller brottet självtäkt räcker det emellertid med likgiltighetsuppsåt eller eventuellt uppsåt och senast vid den tidpunkt då vederbörande fått reda på att de olovligen rubbat parets besittning måste de ju haft direkt uppsåt om de fortsätter att besitta fastigheten. Det hyresavtal som personerna eventuellt anser sig ha ingått måste väl rimligtvis vara en nullitet.

En JO-anmälan mot den tjänsteman som beslutat att lägga ner utredningen hade varit intressant.

• boundforglory

Klart du kan ockupera saker om du vill, jag har gjort det.Men du får räkna med att det inte är någon barnlek, du kommer få leva tufft.

• Irbjo
    Ego Lovers skrev 2015-09-26 20:09:10 följande:
    Säpo? Nä jag gör ju inget olagligt enligt kommunpolitikerna
    De jobbar på olika sätt
  • Irbjo
    Moderno skrev 2015-09-26 22:02:53 följande:

Polisen avskrev det äldre parets anmälan på grund av bristande uppsåt. Den fortsatte alltså inte utredningen gällande misstanken om egenmäktigt förfarande. Men för det brottet eller brottet självtäkt räcker det emellertid med likgiltighetsuppsåt eller eventuellt uppsåt och senast vid den tidpunkt då vederbörande fått reda på att de olovligen rubbat parets besittning måste de ju haft direkt uppsåt om de fortsätter att besitta fastigheten. Det hyresavtal som personerna eventuellt anser sig ha ingått måste väl rimligtvis vara en nullitet.

En JO-anmälan mot den tjänsteman som beslutat att lägga ner utredningen hade varit intressant.

Dom är rädda för vänsteraktivister.
    Självtäkt är återtag som polisen inte heller bryr sig om, ifall det inte är mer.

Uthyraren ska väl vara egenmäktigt förfarande på och i ond tro kan det väl bli olaga intrång också.

Det kan nog räcka att kolla alla bilar så blir det otrivsamt.

Ingen kontrollerar hur länge de har varit här............
  • Irbjo

Polisen ska nu undersöka detta som Olaga intrång.........

• Kobia

Inte så roligt kanske då det är skillnad på läger och läger.

• Noname00

Det finns tyvärr inget sätt att bli av med dem.
    Tror enda sättet är att samhällen och dess medborgare bilar egna garden, får dom inte vara ifred så drar dom till slut.

• Kobia
    Noname00 skrev 2015-10-01 19:51:25 följande:
    Det finns tyvärr inget sätt att bli av med dem.
    Tror enda sättet är att samhällen och dess medborgare bilar egna garden, får dom inte vara ifred så drar dom till slut.
    Polisen har börjat, kan du inte läsa
  • Noname00
    Kobia skrev 2015-10-01 21:20:10 följande:
    Polisen har börjat, kan du inte läsa
    Jodå hur fint som helst.
Svar på tråden Vräka illegala ockupanter