Valpen skäller ut oss
Undrar om något har tips på vad vi kan ta oss till med våran 7 månaders valp och om någon har nån teori om varför hon gör som hon gör?
Låt säga att vi går ut på promenad med henne och allt är frid och fröjd tills vi börjar närma oss huset igen... Då börjar hon skälla ut oss (verkligen skälla ut oss) och hoppa mot kopplet och försöka bita i det. Jag har försökt klura ut vad hon vill men har inte kommit fram till något. Det är som att det spelar ingen roll hur lång promenad vi har varit på hon skäller ut oss 9 av 10 gånger. Tips mottages gärna på vad vi kan göra? Jag har provat säga "Nej", att inte låtsas om henne, att stanna och vända ryggen till men inget har blivit bättre...
Sen har vi en annan grej som är och det är att hon skäller innan vi ska går in i tunnlar (viadukter) men det gissar jag väl är att hon blir rädd. Kan man lära om henne från det?
Hon är en norrbottensspets så sambon vill ju som inte att hon ska sluta skälla då han ska jaga med henne men jag är den som går ut med henne mest och börjar bli ordentligt trött på att hon skäller ut mig... (Hon skäller även ut sambon så det är inte bara mig)
Tacksam för svar!