• sk0skav

Hes när hen kommer hem igen

Hej.
    För att förenkla allt.
    Min sambo- min sambo
    Barn-

Jag bor med min sambo och sambons barn. Barnet är hos sin andra förälder några gånger/månad. Ibland helgerna.

I princip varje gång barnet kommer hem till oss igen, så är hen hes. Senast så var barnet så hest att vi fick tvinga hen att vara tyst och läsa i bilfärden hem.
    Barnet är hes även när de inte varit hemma den helgen hen varit hos helgförälder.

När hen vaknar dagen efter hos oss, då är hen inte hes längre.

Vi undrar så himla mycket vad det kan bero på. Skriker de mycket på varandra, är det någon allergi.

Barnets båda föräldrar har husdjur, så det är inte det. Vi har olika tvättmedel, olika boenden.

Är det någon som har liknande med sitt/sina barn?

• Svar på tråden Hes när hen kommer hem igen
  • Iowhannah

Låter som nån allergi. Har den andra föräldern kollat efter mögel eller fuktskador el dyl?

• sk0skav
    Iowhannah skrev 2015-09-28 16:13:05 följande:

Låter som nån allergi. Har den andra föräldern kollat efter mögel eller fuktskador el dyl?

Jag och sambon har också tänkt det. Men när barnet kommer hem från andra ställen än "helgförälderns" hem så har vi inte tänkt på det mer.

Ingen i barnets närhet röker.
    Det reagerade hen på när hen var mindre och helgföräldern hade en rökande sambo, då behövde hen astmamedecin. Men det gick över så fort hen var hos oss igen. Och nu är den svårigheten borta då helgföräldern har ny sambo.
Svar på tråden Hes när hen kommer hem igen