• Knasmamman91

Hjälp mig!

Jag vet inte vad jag ska göra! Jag och min sambo har haft det dåligt ett tag nu, allt började med när vi skulle renovera hemma. Han gjorde inget på flera månader och gång på gång bröt jag ihop om hur dåligt jag mådde över kaoset hemma (gravid och senare nyförlöst så har man ju en del hormoner i obalans, så det var ju bara därför enligt min sambo) men han gjorde ändå ingenting för att det skulle rulla på hemma iallafall. 

Så nu, när vårt barn är ca. 16 mån, så känner jag att känslomässigt är det ganska dött mellan oss. Jag känner mig liksom inte kär längre eller attraherad utav honom, dock är han fortfarande upp över öronen kär i mig och tycker jag är snygg osv. Tror allt grundar i hur han sket i mina känslor under renoveringen och fick mig att känna mig värdelös gång på gång.. Han vet om att jag tvivlar vilket gör att han velar mellan att vara jättesvartsjuk och att vara jättepå och bara vilja ha sex hela tiden. 

Dock är han ju ett kap, han diskar städar och tvättar utan tjat, han ställer upp och tex hämtar mig med bilen i vått och torrt och han är även en FANTASTISK pappa! Helt underbar med våran lilla tussilago <3

Så min fråga är, när det kommer med dessa problem med bristen av känslor från min sida, är det något man kan fånga upp igen eller är det kört? 

Mvh rådvill morsa!

• Svar på tråden Hjälp mig!
  • nattuss89

Jag tror det är viktigt att prata med varandra, även om det kanske skulle kännas hårt för honom att höra hur du känner så är nog ändå den enda chansen att kunna förändra situationen och kanske få det att bli bra igen. Han måste ju förstå att det krävs en förändring för att ni ska ha en framtid med varandra, men det kräver ju som sagt att han får veta hur du känner, varför du känner så och hur man kan göra för att förbättra situationen. I ett förhållande måste man kunna se från bådas perspektiv och ha förståelse för varandra.

Det är ju ingen garanti, men absolut värt ett försök, speciellt om ni har barn ihop. Lycka till och hoppas att det löser sig!

• Knasmamman91
    nattuss89 skrev 2015-09-28 20:18:16 följande:

Jag tror det är viktigt att prata med varandra, även om det kanske skulle kännas hårt för honom att höra hur du känner så är nog ändå den enda chansen att kunna förändra situationen och kanske få det att bli bra igen. Han måste ju förstå att det krävs en förändring för att ni ska ha en framtid med varandra, men det kräver ju som sagt att han får veta hur du känner, varför du känner så och hur man kan göra för att förbättra situationen. I ett förhållande måste man kunna se från bådas perspektiv och ha förståelse för varandra.

Det är ju ingen garanti, men absolut värt ett försök, speciellt om ni har barn ihop. Lycka till och hoppas att det löser sig!

Han vet redan om det, så vi mår just nu skit båda två.. Har föreslagit parrådgivning och att flytta isär på prov bara för att få lite space men han vill inte något utan säger bara att det är mitt fel och att jag får jobba på det själv...
  • nattuss89

Att det är ditt fel? Man är ju två i en relation, så hur kan det vara ditt fel? Är han inte villig att jobba på det så tycker jag nog inte att det verkar vara värt att lägga kraft på. Då kanske det är likabra att gå skillda vägar? Även om det inte är det optimala, men du måste ju se efter ditt och erat barns bästa.

• Knasmamman91
    nattuss89 skrev 2015-09-28 21:46:42 följande:

Att det är ditt fel? Man är ju två i en relation, så hur kan det vara ditt fel? Är han inte villig att jobba på det så tycker jag nog inte att det verkar vara värt att lägga kraft på. Då kanske det är likabra att gå skillda vägar? Även om det inte är det optimala, men du måste ju se efter ditt och erat barns bästa.

Oj missade visst att du hade svarat :) Ja han tycker det är mitt fel eftersom det är jag som har tappat känslorna. Då är det även något JAG måste jobba på, inte hans problem... Ja alltså jag är nästan inställd på seperation samtidigt som att jag inte vill att min dotter ska växa upp i ett splittrat hem :/
Svar på tråden Hjälp mig!