• mialoten

Inget umgänge med pappan?

Min son fyller snart 12 år. 
    Hans pappa är alkolist. Det kan vi leva med, de har knappt haft någon kontakt på 2 år. Pappan blivit intagen på LVM för sitt missbruk men firade att LVM:et var slut med whiskey vilket i sin tur blev att han återgick till att dricka dagligen. 
    Härom dagen så fick sonen ett samtal där pappan ville träffas igen. Jag har absolut inget emot det men mina förutsättningar är glasklara. Han ska vara nykter.
    Han lät nykter på rösten (och den har jag lärt mig tolka efter 19 år ihop) och framför allt blev sonen glad att de skulle göra något ihop.
    Sen körde det ihop sig den dagen de skulle träffas så det blev inställt från båda håll.

MEN - nu visar det sig att pappan börjat med amfetamin! Hur ska jag förklara detta bakslag för min son??
    Jag har försökt vara ärlig i mycket men nu känner jag att det brister även för mig. 

• Svar på tråden Inget umgänge med pappan?
  • Griseknoen35

Jag tycker att du går och pratar med skolkuratorn eller bup för att få hjälp med hur du ska prata med din son och dessutom ha lite backup med samtalshjälp för sonen så att kan även kan få hjälp med sina känslor kring sin pappa och hur han ska hantera det.

Svar på tråden Inget umgänge med pappan?