Oplanerat gravid, han vill inte...
Jag och min gubbe har varit tillsammans i 15 år nu och med en flicka på 8 år och en på 3 år ville han inte ha en till! Jag vet inte hur jag känner, osäker om jag så gärna vill ha en till för att jag haft så enkla graviditeter, 2 dröm förlossningar (1:a i v34 på 4 timmar, 2:a blev en 20min hemförlossning) relativt lugna snälla barn eller bara för att trots honom... har ej haft skydd sen 2 år innan första barnet och känner mig osäker vilket och om jag vill ha skydd. Han har kört avbrutet sen 2an kom. Så hände det sig nu då....kände det nästan direkt, fått massa symptom - utebliven mens, ömma stora bröstvårtor, magvärk, lös i magen, konstant kissnödig och overklig trötthet. Räknade lite och insåg att mensen var en vecka sen så jag tog ett test på em...relativt svagt men tydligt gravid. Väntade 2 dagar och tog ett till på em - kraftigare streck. Ville inte bara berätta så där då jag vet att han inte vill verkligen inte vill ha fler. (Gick med på 2an pga att jag i ett ögonblick hotat att lämna honom om jag inte fick fler barn - något jag troligen inte skulle gjort iaf) planerade att berätta på lördag kvällen, när han förhoppningsvis var lite lullig efter kalas och vi skulle slappna av i badtunnan. Berätta att den "tråkiga" nyheten var att jag var gravid (inte tråkig för mig då...) men den goda var att jag nu kan tänka mig att flytta till hans familjehem då vi saknar utrymme för en till... Något han tjatat om länge och jag vägrat - win-win situation för båda tänkte jag. Glad över pyret och nyheten sket sig planen förstås. Badtunnan trasig, han nykter och båda trötta efter kalaset.
Dagen efter är jag som vanligt uppe först och gör ännu ett test (fick ett tidigt mf före barn nr 2 och vill vara säker på att denna stannar om jag nu ska berätta) skrikröda streck på testet. Jag lämnar det i badrummet åt honom att se.
När han kollat frågar han vad det betyder? -är du gravid? Jag svarar ja och sen pratar han inte med mig på 2 dagar. Bara angående barnen och hemmet. När barnen somnat sitter vi knäpptysta och jag smågråter...
Idag skrev han på sms från jobbet att han inte vet vad han ska säga och att han är arg på sig själv som låter mig gå igenom detta. Att han inte orkar ett till barn, tycker vi bråkar mycket redan nu och att han inte har någon fritid....
Jag försöker förklara min sida, stötta honom och ger förslag på hur han kan få mer fritid bara han planerar dagar lite. Just nu är det lugnt men han har fortfarande inte sagt om han vill behålla barnet. ...
Så trött stressad och ledsen.... får aldrig njuta av graviditeter känns det som då han inte alls "bryr" sig. Vill inte känna eller prata med eller om barnet i magen. (Inte heller de andra två) känner mig ensamstående och utnyttjad på ett sätt...ensam....