• Äldre 29 Sep 20:21
    3865 visningar
    8 svar
    8
    3865

    Hjälp! Glömde en provera-tablett... Är allt förstört nu?

    Hej alla!

    Fick lite panik nu minst sagt...

    Jag slutade m ed p-piller i somras, och har inte fått mens sedan dess. Vilket inte förvånar mig eftersom jag har konstaterad pcos.

    Var på gyn/fertilitetsklinik förra veckan och gjorde undersökning, fick utskrivet provera-piller som jag ska ta för att få igång mensen, och sedan letrozol för att få igång ägglossning (istället för pergotime).

    Nu inser jag till min stora förskräckelse att jag bannemig har missat ett piller! Började ta i torsdags men hade bara tagit fyra piller, så måste missat att ta igår!

    Är så himla ledsen och besviken på mig själv.., är denna "omgång" förstörd nu? Har jag en chans att få en blödning eller är det helt förgäves?

    Vad tror ni? Någon som gjort samma?

    /Evelina

  • Svar på tråden Hjälp! Glömde en provera-tablett... Är allt förstört nu?
  • Axe
    Äldre 29 Sep 20:29
    #1

    Är kuren 10 dagar som den brukar så gör det inget. Jag ätit kortare kurer än så innan pergotime kur. Du kommer med största sannolikhet få blödning inom några dagar.

  • Äldre 29 Sep 20:35
    #2

    Ok, menar du att jag ska fortsätta ta pillren i tio dagar eller att jag ska sluta ta dem nu?

    Usch, jag känner mig så misslyckad... När vi äntligen skulle satsa på detta så sabbar jag det..:(

  • Äldre 29 Sep 20:35
    #3

    Ingen fara! Jag har missat en tablett utan någon skillnad. Åt ändå provera i 7 månader :)

  • Äldre 29 Sep 20:44
    #4

    Tack snälla ni för att ni svarar! :)

    Och 7månader, menar du som i 7 omgångar då?

  • Axe
    Äldre 29 Sep 20:50
    #5

    Om du missat en dag sedan tagit dagen efter så fortsätt bara.

  • Axe
    Äldre 29 Sep 20:51
    #6

    Har du missat 2 dagar så får du snart mens

  • Äldre 29 Sep 21:24
    #7
    Evvi_jj skrev 2015-09-29 20:44:02 följande:

    Tack snälla ni för att ni svarar! :)

    Och 7månader, menar du som i 7 omgångar då?


    Ja, precis
  • Äldre 29 Sep 22:15
    #8

    Aha oki:)

    åt du pergotime eller Letrozol?

Svar på tråden Hjälp! Glömde en provera-tablett... Är allt förstört nu?