• T W

Katt som blivit väldigt kräsen med maten?

Min katt har alltid ätit Eukanubas seniorfoder men efter att dom gjorde om det så har hon stenvägrat. Vi har försökt lirka men det går bara inte. Vi fick ge upp och har testat annan mat men hon är totalt ointresserad. Nu har vi testat två olika våtfoder och hon slickar iaf upp gelen/såsen, men hon äter inte maten. Börjar bli lite desperat här, hon måste ju äta men jag vet inte vad jag ska göra. Hon kan ju inte klara sig bara på sås. Eftersom hon knappt äter så har hon knappt bajsat.

Hon har varit lite knasig med maten innan. Hon kan ha stått och gnällt vid matskålen så man har varit tvungen att skaka den lite för att hon ska förstå att det finns mat, alt att man har varit tvungen att hälla tillbaka maten och hälla upp det igen när hon ser. Så jag vet inte om hon började matvägra när dom gjorde om maten eller om hon bara börjat bli gammal och senil(?). Jag har även testat olika tallrikar men det verkar inte vara problemet.

I övrigt så verkar det inte vara några problem med henne.. hon dricker och kissar och verkar inte må dåligt. Någon som varit med om samma sak? Vad gör man?

• Svar på tråden Katt som blivit väldigt kräsen med maten?
  • carolinheiner

Vår katt är 3 år å vi får göra samma sak. Hölla tillbaka maten å lägga i nytt. Då han anser inte den färsk. men är katten gammal är de kanske så att ni får ringa å prata med vet?

Svar på tråden Katt som blivit väldigt kräsen med maten?