• Anonym (IL)

Han är dålig på sex

Hej! Jag behöver eran hjälp!

Jag har träffat en underbar kille vi hittade varandra redan vid första ögonkastet! Han är en riktig dröm!!

Han och jag har börjat bli mera intima och vi har haft sex första gången nu. Jag känner mig riktigt trygg med honom och bekväm... Jag kommer ifrån ett förhållande där sexet var som att komma till himmelriket, så jag hade höga förväntningar på detta sex eftersom detta vekar vara äkta kärlek. MEN han var inte alls bra på sex, han kan inte riktigt röra höfterna, har haft problem med ryggraden sedan barnsben. Han har nämligen benmärgsbrock.

Så jag blev lite avtrubbad när sexet var ganska tråkigt, hur stor betydelse har sexet i ett långvarigt förhållande egentligen?

Han har inte haft sällskap sedan två år tillbaka, så det kanske blir bättre! Kände att en liten gnista slocknade...

Stanna eller gå ? Gärna med motivering!

Hit me!

• Svar på tråden Han är dålig på sex
  • Anonym (?)

Äkta kärlek? Du dömmer ut honom efter första sexet?! Äkta kärlek? Du får väl lära upp honom om du är så duktig ;) Ska inte vara spydig, men tycker det är synd när många lägger mycket på sexet. Visst är sex viktigt men långt ifrån allt!!! Sex svalnar, vardagen kommer osv. Långa förhållanden bygger på kärlek, förtroende och mycket skratt :)))) Så jag skulle ge det tid, han kan ju ha problem med rygg, han kan ju vara ovan, han kan vara blyg... Lycka till :)

• Anonym (m)

sex är absolut viktigt men vi har alla sex olika tillsammans med olika partners. Du får väl ha sex med honom en 5-10 gr iaf, för att veta om det är så dåligt. Jag har aldrig någonsin haft supersex första gången med någon, hur kär jag än varit. Det tar några gånger att lära sig hur just den här nya partnern funkar. Du får ju också tala om eller visa vad just du gillar. 

Man vågar kanske inte alldeles ge sig hän första gången heller. 

Sen tycker jag att det visst är väldigt viktigt i ett långvarigt förhållande, men döm inte ut honom genast. Blir det ingen skillnad mot det här sexet kanske du får överväga om ni ska fortsätta eller inte. 

Jag var i ihop med en person en period där första sexet var det bästa (och med tanke på vad jag skrev ovan så var det inte supertoppen men iaf så pass att jag tänkte vi kunde utvecklas tillsammans), sen blev det verkligen bara sämre. Höll ut länge, nästan ett år, men gjorde slut av andra orsaker också men helt klart att sexet var en del av problemet. 

• 100kgpappa

Tycket sexet är jätteviktigt, men du måste ge det en chans också. Han var kanske lite nervös och stel första gången.

Det kan ta ett tag att få set sexuella att samspela bra, och det som du tycker är tråkigt var kanske det hans förra flickvän tyckte var perfekt.

Om du nu älskar honom så ge sexet lite tid så kommer det säkert att bli jättebra

• Tom Araya

Det viktigaste är att ni har samma syn på sex och ungefär samma lust. Kvaliteten kan behöva lite tid på sig att komma för att ni behöver lära känna varandra och vad ni njuter av.

• sonny71

Alternativt hitta en KK som ger dig det du vill ha vid sidan om och ändå ha ett underbart förhållande.

• Anonym (orgasmo)

Min nuvarande sambo är mitt längsta förhållande på 6 år och han får mig alltid att komma!

Vi hade ett avbrott för flera år sen, då passade jag på att testa andra och tack gud att vi fann tillbaka till varandra! Haha

De andra var osäkra, dåliga, egoistiska, typ gick/somnade när de var klara och så saker som "hoppas det var skönt för dig med".

Öööh, nej. Fick bara skavsår.

Sex är viktigt! Eller, ska väl säga BRA sex är viktigt!

• Anonym (orgasmo)

Va kul att fler än jag oroar mig för dåligt sex.

Faktiskt en av de största "rädslor" jag har om det skulle ta slut med min nuvarande; kommer aldrig hitta ngn som är så bra på sex och får mig att komma på nolltid :(

• Anonym (Llllll)

Eftersom du hade höga förväntningar så är det ju klart att du blir mer besviken.... Ju mer man har sex, ju mer man känner någon, ju bättre sex har man?? Du kan inte döma på en enda gång.... Prata med honom?? Skulle aldrig dissa någon för ett ligg som var tråkigt om jag kände som du för någon... I längden spelar sexet som mest roll eftersom det är den personen man ska dela njutning med men det är ju något man får prata om, om det skulle vara några problem. Sex är en del av ett förhållande såklart. Döm inte efter en gång och kommunikation är alltid bäst.

• Furstinna

Om sexet funkar är det 10% av förhållandet om sexet inte fungerar är det 90% av problemet.

Jag hade inte stannat..

• liberotutte

Herregud det är ju bara att lära upp han så som du vill ha de?om du är kär så stannar du

• Anonym (IL)

Tusen Tack för alla svar!!!

Nu har jag gett honom några chanser och det har inte blivit bättre...
    När jag pratar med honom så tycker han att det är jätte bra och (citerar honom) "Gud vilket härligt sex jag blir helt slut, det är bästa sexet". för honom så verkar det vara vilt i sängen.. Jag får inte ens rida honom. Han vill göra allt.. Som egentligen inte är något.
    Så jag har stört mig lite.. Han ska vara 10år äldre än mig så jag förväntade mig att han skulle vara erfaren och mogen. Ju närmare jag har kommit så känns han bara mer och mer pojkig. Han berättar att han runkar två gånger om dagen och tycker att jag borde pulla mer än så! Min personliga åsikt har alltid varit att sexet med min pojkvän eller den jag träffar ska göra så att ja inte ens har sånna tankar.. Och när jag är singel har jag faktiskt inte gjort något sånt. Sex för mig är en sak man gör tillsammans... Inte ensam

Jag kan känna att jag vill ringa till mig ex bara för att få komma till himmelen för en gång! Han vet precis hur ett bra sex är!! Men de känns inte som en bra idé.. Han är trots allt mitt ex!

Och om ja nu har tankar som dessa kan de ju inte vara äkta? Eller är jag för ivrig?

I mitt tidigare förhållande så hade mitt ex aldrig tid med mig. De va hobby och jobb.. Han mekade på sin driftingbil efter sitt eget företag så vi har typ bara myst i soffan och kollat film. Jag vill hitta på saker, småsaker så som att ut och gå osv! Denna kille har max tid 2ggr i veckan och renoverar lägenhet och gymmar.. När vi väl träffas har vi lite mer än 2h ihop.. Innan han går på nattskiftet... Känns som att de är samma grej?!

Tack på förhand/ vilsen tjej!

• 100kgpappa

Nu har du ju faktiskt gett det några chanser, och uppenbarligen har ni helt olika syn på fantastisk sex.

Har du sagt till honom (så att han förstår) att du har en lite anian uppfattning om vad som är fantastisk sex?

Sen verkar det ju vara lite andra bekymmer också, där han inte prioriterar tid med dig så mycket.

Låter som att det nog inte blir nått bra förhållande, även om du är förälskad just nu.

Finns fler killar att bli förälskad i!

• Berguven

Jag vet att det är svårt, speciellt i ett nytt förhållande, men har du berättat för honom i klartext om hur DU känner? Lagt alla kort på bordet så att säga? 

Svar på tråden Han är dålig på sex